دادستان زرند:

دستگاه های ماینر غیر مجاز، کالای قاچاق محسوب می شوند / تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به کالاهای قاچاق است

دادستان عمومی و انقلاب زرند در خصوص کشف یک مزرعه ماینر در این شهرستان گفت:دستگاه های ماینر غیر مجاز، کالای قاچاق محسوب شده و برابر قانون قاچاق کالا و ارز مرجع صالح رسیدگی به این موضوع، سازمان تعزیرات حکومتی است.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند اظهار داشت:سیاست دستگاه قضایی و دادسرا در راستای حفظ حقوق عامه، پیگیری بدون اغماض موارد مبتلابه شهرستان، از مسیر قانونی جهت پاسخگویی دستگاه ها و مسئولین متولی است.

این مقام قضایی گفت: در خصوص کشف مزرعه رمز ارز در این شهرستان، موضوع از چند جهت قابل بررسی است.

وی ادامه داد: مطابق قانون قاچاق کالا و ارز، نگهداری ماینر غیر مجاز، از ناحیه سازمان تعزیرات حکومتی که صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارد، مورد تحقیق و رسیدگی قرار می‌گیرد بنابراین به طور منطقی رسانه ای کردن موضوع نیز بایستی از سوی دستگاه های متولی و مربوطه انجام می گرفت که این موضوع نیز از بدیهیات اولیه حوزه اطلاع رسانی است.

یعقوبی افزود: از سوی دیگر با ورود پرونده به دستگاه قضایی تحت عنوان استفاده غیر مجاز از خدمات برق، با افراد مقصر در هر جایگاهی طبق قانون به صورت عادلانه برخورد می شود.

دادستان زرند خاطرنشان ساخت: موضوع دیگر ترک فعل احتمالی دستگاه متولی در زمینه عدم شناسایی مزرعه مذکور در طول دوره فعالیت است که این موضوع نیز نیازمند کارشناسی بیشتر و طی نمودن فرایند اداری و قضایی لازم است که به طور قطع در راستای احیای حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال موضوع از دستگاه مربوطه پیگیری و مسئولین آن در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

این مقام قضایی با بیان اینکه مطالبه گری قانونی مورد حمایت دستگاه قضایی است،افزود:حاشیه سازی، انتشار اخبار کذب و انتشار مطالب مغرضانه و بدون سند در فضای مجازی برای منتشر کننده مسئولیت کیفری در پی خواهد داشت که رصد و پایش فضای مجازی در دستور کار دادستانی می باشد.

در ادامه جلسه زیرگذر حادثه خیز دو راهی ریحانشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دادستان زرند با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در محل مذکور خواستار تسریع در رفع این نقطه حادثه خیز گردید.

گفتنی است نوزدهمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند برگزار و موضوعاتی از جمله: کشف مزرعه غیر مجاز رمز ارز، طرح پیشگیری از خشونت، رفع نقاط حادثه خیز و ساماندهی سگ های ولگرد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در این جلسه از سوی دادستان اقدامات انجام گرفته شهرداری ها در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد مورد پرسش واقع گردید که شهرداران حاضر نیز ضمن ارائه گزارشی عملکردشان از تداوم اجرای دستورات برای ساماندهی سگ های ولگرد در راستای تامین امنیت جسمی و روانی شهروندان خبر دادند.