آموزشِ “ایمنی” برای دانش آموزان افغان در زرند

ماموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند بنا به دعوت مربی طرح امین و همکاری مدیر دبستان فاطمیون روح آباد ضمن حضور در این مدرسه، دانش آموزانِ افغان را نسبت به آشنایی به مسائل ایمنی و نیز چگونگی رویاروئی با برخی حوادث آموزش دادند.

به گزارش صدای زرند، جاگیری مناسب در هنگام زلزله، دوری از چاه های منازل بخصوص خانه های قدیمی ، آشنایی با کپسول آتشنشانی و چگونگی استفاده از آن، ممانعت از بازی های خطرناک و مواد محترقه بخشی از این آموزش ها بود که توسط آقایان عباس بحرینی و مجتبی ملکی ارائه گردید.

عباس بحرینی در خلال آموزش با ذکر اتفاقات و حوادثی که بر اثر نداشتن اطلاعات کافی بوجود آمده است گفت: امروزه نسبت هزینه کرد در بحث آموزش به هیچ عنوان قابل قیاس با هزینه های کنترل و مدیریتِ حوادث نیست و چه بسیاری از حوادثِ تلخ ،دردناک و غم انگیز با ارائه و آموزش های بسیار ساده ی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و نیز سایر ادارات مرتبط بوجود نمی آمد و چنان هزینه های سنگین مالی و انسانی را به حادثه دیده گان تحمیل نمی شد. گفت: ما در طی سالهای اخیر به صورت گسترده موضوع آموزش را در بسیاری از مدارس و …. انجام داده بودیم و حال آنکه بیشتر اتباع در خانه های فاقد استحکام سکونت دارند و در این گونه ساختمان‌ها خطرات بالقوه ای در تعقیب کودکان است.

سرویس اجتماعی صدای زرند: لازم به ذکر است چند روز قبل حادثه ای در یکی از روستاها با شیطنت یکی از کودکان اتفاق افتاد که خوشبختانه خسارت جانی بهمراه نداشت ولی خسارات مادی قابل توجهی به منازل اطراف وارد کرده بود. در آن حادثه یک کودک با ورود به محل انبار کاه و علوفه ی خانه ، با کبریت اقدام به بازی می کند که پس از مدتی کوتاه این انبار کاه و علوفه اسیر زبانه های آتش می شود و به برخی خانه های اطراف نیز خساراتی وارد شده بود.

کارشناسان حوزه پیشگیری از حوادث و افزایش ضریب ایمنی معتقدند در مناطق مسکونی ، خصوصا منازل قدیمی که اقدام به پرورش و نگهداری دام می کنند باید نهایت دقت در انبار علوفه ی حیوانات را معمول نمایند تا حادثه ای مشابه ، بروز نکند.

از آنجا که نقش کودکان در بسیاری از حوادث آتش سوزی بلاانکار است لذا امر آموزش در این دسته افراد بسیار لازم و ضروری است و انشاالله این مسیر آموزشی خصوصا برای مناطقی که مستعد چنین حوادثی هستند تداوم یابد.

photo8763623704