استاندار کرمان:

از هر ظرفیتی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود

استاندار کرمان گفت: باید از هر ظرفیتی برای افزایش مشارکت مردم در امر انتخابات استفاده کرد، همچنین هر چیزی که مانع مشارکت بشود را باید برطرف کرد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در سومین نشست فصلی احزاب سیاسی با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور برگزار شد، با تاکید بر مراقبت در برخی حوزه ها همچون فضای مجازی در امر انتخابات، افزود: فعالیت های انتخاباتی نباید موجب تخریب و تهدید افراد یا جریان های مختلف سیاسی شود، سالم سازی فضای سیاسی و تشویق مردم جهت مشارکت در انتخابات وظیفۀ مهم احزاب سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه احزاب مهمترین حلقۀ سیاسی هستند، خاطرنشان کرد: توقع از احزاب سیاسی تسهیل جهت افزایش مشارکت اقشار مختلف جامعه در انتخابات مختلف کشور است.

 فداکار همچنین با اشاره به اینکه مهم ترین فعالیت وزارت کشور در سال جاری موضوع انتخابات است، افزود: وزارت کشور به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها، ساختارها و آماده سازی افکار عمومی برای شرکت در انتخابات است. از طرف دیگر در امر انتخابات، برگزاری با کیفیت و افزایش مشارکت مردم حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه برخی رویه ها در این دوره همچون احراز هویت ها تغییر کرده است، ادامه داد: قلۀ موضوع انتخابات، افزایش مشارکت مردم است چراکه مشارکت بالا نقش مهمی در سیاست خارجه و توسعه داخلی دارد.