رئیس دادگستری زرند خبر داد:

آزادی زندانی محکوم به پرداخت مهریه در زرند/ سهیم شدن در آزادسازی زندانیان زرندی با هر مبلغی

رئیس دادگستری زرند از آزادی زندانی محکوم به پرداخت مهریه با کمک خیر کارآفرین زرندی خبر داد و گفت با کمک این خیر زمینه اشتغال فرد آزاده شده نیز فراهم گردیده است.

به گزارش صدای زرند، “ابوالفضل فرحبخش” رئیس دادگستری زرند بیان داشت: جوانی که با تحصیلات عالیه به واسطه عدم توانایی در پرداخت معوقات مهریه همسر سابق خود در زندان بود سرانجام با تدابیر صورت گرفته و حمایت خیر کارآفرین آزاد شد که در این راستا با قول مساعد در خصوص بکارگیری نامبرده امیدواریم باقیمانده اقساط مهریه نیز بدون ایجاد وقفه و مشکلی پرداخت شود تا شاهد به زندان رفتن اینگونه افراد نباشیم.

وی با اشاره به نگاه موجود نسبت به محیط زندان و زندانیان اظهار کرد: تصور بسیاری از اشخاص در جامعه این است که هر شخصی که در زندان محبوس است، بلااستثنا هنجارشکن و خلافکار محسوب می‌شود؛ اما الزاما این گونه نیست و در بسیاری از موارد شرایط و برخی از اتفاقات و خطاهای سهوی سبب می‌شود که فرد راهی زندان گردد.

فرحبخش افزود: بخشی از زندانیان را بدهکاران مالی تشکیل می دهند که چشم انتظار گذشت شاکی، ایجاد فرصت و کمک خیرین هستند اما شاید باور شهروندان این باشد که آزادسازی آن ها نیازمند منابع مالی بسیار است، در حالی که واقعیت آن است در برخی موارد بدهی افراد زیاد نیست و در صورت مراجعه خیرین به اداره زندان می توانند اطلاعات کافی در این خصوص بدست آورده و با هر مبلغی در پویش نیکوکاری آزادسازی زندانیان سهیم شوند.

رییس دادگستری زرند با اشاره به تحول در زندان ها بیان داشت رویکرد آموزشی، تربیتی و مهارتی در زندان اقدامی تاثیر گذار و شایسته تقدیری است که باعث بازگشت این افراد به دامان جامعه، کم کردن آسیب های اجتماعی و رهایی این افراد از قید و بندهای قبلی می شود اما در مجموع زندان برای افرادی که به دلیل بدهی مالی و جرائم غیر عمد در حبس اند، محل مناسبی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دست یاری‌گر تمام خیرین را به گرمی می‌فشاریم ادامه داد: امیدواریم با همکاری خیرین و سمن های اجتماعی در راستای آزادسازی زندانیان که به دلیل جرایم غیرعمد نظیر مشکلات مالی، چک برگشتی، مهریه و نفقه در زندان بسر می برند، اقدام شود تا از این طریق فرصت کنش‌گری مثبت افراد محبوس جرائم غیر عمد در جامعه محقق شود.

منبع: روابط عمومی دادگستری شهرستان زرند