توسط شبکه دامپزشکی کوهبنان انجام شد:

عملیات تست سل و بروسلوز با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک

عملیات تست سل و بروسلوز با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک بر روی ۱۶۰ راس دام سنگین توسط شبکه دامپزشکی در شهرستان کوهبنان به صورت رایگان انجام گرفت.

به گزارش صدای زرند، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان، دکتر امیرحسین همتی با اعلام این خبر افزود: اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در گاوداری های این شهرستان بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت :شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف سازمان دامپزشکی کشور است و سل و بروسلوز از جمله مهمترین این بیماری‌ها هستند که می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده، منجر به ابتلا جامعه انسانی گردد.

وی در ادامه افزود : با هدف حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی،کارشناسان شبکه دامپزشکی اقدام به اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در گاوداری ها و واحدهای پرورش و نگه داری روستایی نمودند،که در این طرح عملیات سل و برو سلوز بر روی ۱۶۰ راس دام سنگین موجود در سطح شهرستان و روستاهای تابع صورت گرفت.

وی در پایان گفت : انجام عملیات مذکور همه ساله توسط کارشناسان مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی در شهرستان کوهبنان انجام می گیرد و لذا دام هایی که در این تست ها مثبت ارزیابی شوند طبق قوانین سازمان دامپزشکی کشور روانه کشتارگاه خواهند شد تا طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی کشتار و از چرخه تولید خارج شوند.