بنا به اعلام استانداری؛

۸۰ زن در استان کرمان پست مدیریتی دولتی دارند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: هم اکنون در دستگاه اجرایی استان کرمان بیش از ۸۰ مدیر در رده های ارشد و میانی از بانوان هستند.

به گزارش صدای زرند، مریم السادات طباطبایی افزود: حضور بانوان در عرصه های مدیریتی استان کرمان مشهود است و در رده های ارشد و میانی فرمانداری ها، دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی، بانک ها، دانشگاه های علوم پزشکی، حوزۀ آموزش عالی، آموزش و پرورش، شهرداری ها و … شاهد مدیریت موفق آن ها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش تعیین کنندۀ زنان در فعالیت های توسعه ای و پیشرفت جامعه و اینکه زنان نیمی از جمعیت فعال در هر جامعه ای را تشکیل می دهند، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر دولت سیزدهم توجه ویژه به جایگاه مدیریتی زنان بوده و برای ارتقای این وضعیت نیز تلاش های زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: از جمله پست های حساس و کلیدی بانوان استان و در ردۀ مدیران ارشد می توان به خانم ها فاطمه معین الدینی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان، صدیقه کاظمی نیا مدیرکل دامپزشکی استان، آسیه عباسی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان، ریحانه شهیدی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق و فاطمه حسینی صفا مدیر امور شعب بانک صادرات استان اشاره کرد .

وی افزود: در استانداری کرمان و مرکز مدیریت استان نیز معاونت انتظامی و مبارزه با قاچاق کالای دفتر امور امنیتی و انتظامی، معاونت دفتر هماهنگی امور اقتصادی، معاونت امور آسیب ها و مسائل اجتماعی و معاونت تشکل ها و مشارکت های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، معاون دفتر امور بانوان و خانواده و معاون روابط عمومی و تشریفات دفتر استاندار در دست بانوان است.

طباطبایی ادامه داد: معاونان ادارات کل هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صنعت و معدن و تجارت، استاندارد، ثبت احوال، دامپزشکی، آموزش و پرورش، انتقال خون، کتابخانه های عمومی، توزیع برق شمال، دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز از جامعۀ بانوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان شهرستان ها، شهرداری ها، ادارات شهرستانی هلال احمر، کمیته امداد، کتابخانه های عمومی، مراکز دانشگاه های پیام نور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین اجتماعی، بهزیستی، بیمه سلامت، دامپزشکی، آموزش و پرورش نیز حضور بانوان را در منصب های مدیریتی شاهد هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که هفتۀ گذشته برای افتتاح و رونمایی از دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار و دیدار با دانشجویان به استان کرمان سفر کرده بود در گلزار شهدای شهر کرمان، استفاده از بانوان را در سیاست های کلان کشور یک امر ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد در سفر بعدی به کرمان، این نقش در سیستم دولتی استان پررنگ تر شده باشد.