تامین آب مهم ترین مشکل استان؛

آب صنایع کرمان باید از محل منابع غیرمتعارف تامین شود

استاندار کرمان با بیان این که سرمایه گذاری الزامات آب و برق نیاز دارد، گفت: مهم ترین مشکل استان تامین آب است که در بخش شرب طرح هایی در دست اجراست، اما بخش صنعت برای تامین آب باید به سمت آب های غیرمتعارف بروند.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در جلسۀ شورای اداری شهرستان بافت افزود: در پروژۀ گندله سازی فولاد بافت همکاری می کنیم و علاوه بر آن، از طرح اصلاح گردو که به اصلاح درآمد کشاورز کمک می کند، حمایت می شود.

وی در این نشست در خصوص پروژۀ مسکن ۶۴ واحدی بافت نیز اظهار کرد: در قدم اول، پروژه باید از پیمانکار فعلی گرفته شود و در قدم بعدی، ضعف هایی که وجود دارد برطرف گردد و در استان نهایت تلاشمان را برای بهره برداری سریع این پروژه به کار می گیریم..

فداکار ادامه داد: متاسفانه وارث پروژه ای هستیم که می توانست دو سال قبل در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: واحدهای راکد شهرک صنعتی مشکلات قابل حل ازجمله بیمه و مالیات را به کارگروه رفع موانع تولید بیاورند که این کارگروه کمک زیادی به صنایع می کند، ضمن آن که بخشی از اشتغال در این حوزه است.

استاندار کرمان گفت: سد زردشت در اختیار استان نیست و هر چه سیستم کارشناسی تصمیم بگیرد در استان قبول می کنیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای اخیر طبق گفتۀ شرکت گاز افزود: هنوز برف و سرما نیامده مصرف خانگی بالا رفته است، اگر می خواهیم شرکتی تعطیل نشود و تولید ضربه نخورد باید در مصرف تدبیر کنیم.

فداکار یادآور شد: حداکثر صرفه جویی را در بخش خانگی باید به کار بگیریم که در تولید دچار مشکل نشویم.

استاندار کرمان افزود: برای مرمت قنوات، صنعت با تجهیزاتی که در اختیار دارد می تواند کمک کند، ضمن اینکه نقاط حادثه خیز و احتمال خطر باید لایروبی شود.