حضور زرند در نمایشگاه کشوری صنایع دستی ایران

رئیس ميراث فرهنگي گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگاران از استقبال پرشور هم وطنان از تولیدات صنایع دستی زرند خبر داد و گفت: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران از ۱۵ آذرماه به میزبانی سیرجان و با حمایت مجتمع گل گهر طی آئینی با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت ميراث فرهنگي گردشگری و صنایع‌دستی کشور و مقامات استانی و محلی در شهر سیرجان افتتاح شد.

به گزارش صدای زرند، محمد اسلامی از مشارکت دو صنعتگر زرند در رشته های سفال و سرامیک و نیر تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در مجموع ۲۰۰ صنعتگر از سراسر کشور در این نمایشگاه به معرفی تولیدات و توانمندی‌های خود می پردازند که دو غرفه هم مربوط به شهرستان زرند است که با حمایت جناب آقای حسینی نژاد فرماندار محترم و نیز جناب آقای حسین زاده معاون صنایع‌دستی اداره کل فرصت یافته اند تا زیباترین آثار و تولیدات خود را عرضه نمایند.

رئیس میراث فرهنگی زرند افزود: زرندیها همیشه پایه ی ثابت حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج هستند و این نشان دهنده ی پیشرفت چشمگیر شهرستان در این بخش است که بعنوان یکی از پیشتازان استان همواره از آن یاد می شود.

محمد اسلامی از ثبت تمام تعهدات اشتغال اداره میراث زرند تا پایان مردادماه خبر داد و تاکید کرد: همه ساله از سوی استان ، تعهداتی برای ایجاد شغل به شهرستانها ایجاد می شود و خوشبختانه بدلیل رونق بسیار خوب بخش صنایع‌دستی ما بسیار زودتر از پیش بینی ها به این مهم دست یافته ایم .

اسلامی از وجود بیش از ۳۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی در شهرستان بعنوان فرصت بزرگی نام برد و افزود: به جز بخش صنعت و کشاورزی، خوشحالیم که سومین ستون اشتغال شهرستان را صنایع دستی و صنعت گردشگری تشکیل می دهد .

اسلامی از دستور فرماندار به تمام دستگاهها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی برای حمایت از تولیدات صنایع دستی هنرمندان زرندی پرده برداشت و تصریح کرد که این مصوبه ی هیئت دولت گاه در ادارات به محاق می رود ولی در زرند این شرایط وجود ندارد و هم صنایع بزرگ و هم ادارات برای خریدهای مورد نیاز خود ، ابتدا به فروشگاه‌هایی که صنایع‌دستی زرند را تولید می کنند می روند و این مسئله در رونق تولید و فروش صنایع‌دستی بسیار تاثیر گزار بوده است.

رئیس میراث همچنین می گوید: این بدین معنا نیست که ما فقط منتظر جذب مشتریان از حوزه صنعت و یا ادارات باشیم بلکه هدف ما جذب مشتری از میان تمام اقشار و صنوف و در بین تمام ایرانیان است و دلیل حضور در نمایشگاه‌ها در این هدف نهفته است.