برگزاری ۲۷ برنامه همزمان با هفته قوه قضائیه در زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: ۲۷ برنامه همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: ۲۷ برنامه همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری 27 برنامه همزمان با هفته قوه قضائیه در زرند

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، مهدی جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دادگستری زرند در هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی شخصیت کم‌نظیر و بزرگی برای نظام اسلامی بود که باید جنبه‌های فکری، عقیدتی و سیاسی ایشان برای همه و به ویژه نسل جوان یادآوری شود.

وی به نقش قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضائیه، قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است.

رئیس دادگستری شهرستان زرند از راه‌اندازی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد: هدف از تشکیل این ستاد برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این هفته و تجلیل از مقام شامخ شهدای هفتم تیر است.

جعفری با بیان اینکه ۲۷ برنامه همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: عطرافشانی و زیارت قبور مطهر شهدا، تبلیغ و فضاسازی شهر با استفاده از نصب پلاکارد، عکس و پوستر، بازدید از ندامتگاه عمومی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دیدار و ملاقات حضوری مردم با رئیس دادگستری و دادستان، برگزاری همایش نقش شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از وقوع جرم و بازدید قضات از شوراهای حل اختلاف از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: راه‌اندازی مشاوره رایگان در طول هفته، نشست هم‌اندیشی قضات، وکلا و کارشناسان، برگزاری همایش با موضوع ماهواره و فضای مجازی و تاثیر آن بر آسیب‌های اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان دستگاه‌های قضایی و اداری از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی شهرستان زرند است.

این مسئول اذعان داشت: امیدواریم با همکاری و تعامل تمام ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/