زاهدی نماینده کرمان و راور خبر داد؛

وزیر صمت به کرمان سفر می کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب الوقوع وزیر صمت به کرمان و دیدار با فعالان بخش های اقتصادی، تجاری و تولیدی خبر داد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی زاهدی، اهداف این سفر را سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح های صنعتی و معدنی و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و تجار بیان کرد و گفت: یکی از مهم ترین مطالبات ما از وزیر صمت توسعۀ صنایع تبدیلی و پیشگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیرۀ تامین مواد و تجهیزات صنایع استان کرمان است.

وی دیگر مطالبه از وزیر صمت را انجام تعهدات این وزارتخانه و ایمیدرو در سرمایه گذاری ۱۵ درصدی از محل دریافت حق مالکانه و حقوق دولتی در توسعۀ زیرساخت های منطقه ازجمله توسعۀ جاده ای، ریلی، گمرکات و منابع انرژی و همچنین سرمایه گذاری در توسعۀ پایدار ازجمله موضوعات مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی دانست و بر ضرورت تخصیص پنج درصد از حقوق دولتی به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا شرکت های صنعتی و معدنی را به انجام تعهدات شان در حوزۀ مسئولیت اجتماعی ازجمله انجام تکالیف شان برای سرمایه گذاری و مشارکت در کلان پروژۀ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان ملزم نماید.

وی با تجلیل از سرمایه گذاری شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در احداث و توسعۀ کارخانۀ فولاد راور که نقش بسزایی در اشتغالزایی جوانان و نخبگان منطقه و رونق و شکوفایی شهرستان راور داشته، از سایر صنایع استان خواست نسبت به اجرای پروژه های اشتغال زا و هم چنین احداث مدرسه به ویژه در شهرستان کرمان با توجه به کمبود کلاس درس، اقدام نمایند.

زاهدی با اشاره به گلایۀ برخی اصناف و بازاریان از ادغام های غیرکارشناسی برخی از صنوف که هیچ تناسب فعالیتی با هم ندارند و برخلاف ضوابط انجام شده، خواستار لغو این ادغام ها شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وجود زیرساخت های لازم در استان کرمان برای تولید خودروهای برقی اظهار کرد: وجود صنعت مس در استان در کنار کارخانه های خودروسازی و مناطق ویژه اقتصادی، مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری نشان از ظرفیت سرمایه گذاری برای تولید خودروهای برقی در استان کرمان است.

وی با اعلام حمایت از رویکرد وزیر صمت در بکارگیری افراد متخصص، متعهد و کارآمد در این وزارتخانه، سازمان ها و شرکت های تابعه، خواستار برخورد قانونی و معرفی رانت خواران، افراد ناسالم و حامیان سیاسی آن ها به مردم و قوه قضائیه شد.

انتهای پیام/