بنا به اعلام سازمان هواشناسی؛

پاییز و زمستان امسال از گرم ترین سال ها خواهد بود

رئیس مرکز خشکسالی با بیان این که متوسط دما در فصل پاییز ۱.۷ درجه بالاتر از نرمال بوده است، گفت که امسال پاییز و زمستان از گرم ترین سال ها خواهد بود.

به گزارش صدای زرند، احد وظیفه همچنین از پیش بینی شرایط نرمال بارندگی خبر داد و در عین حال تاکید کرد که بارش های نرمال در سال آبی جاری به معنای خروج از خشکسالی نیست.

وی گفت: بنابر آمار، متوسط دما در فصل پاییز ۱.۷ درجه بالاتر از نرمال بوده است و همواره برآورد می شود که در پایان سال آبی شرایط دمایی به گونه ای باشد که با آنومالی مثبت دما مواجه شویم.

به گفته او، امسال از لحاظ پاییز و زمستان از گرم ترین سال ها خواهد بود و از لحاظ بارندگی در شرایط نرمال قرار داریم.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۳۰ آبان ماه، ۲۵.۴ میلی متر و بلندمدت ۲۶.۱ میلی متر است که کمتر از یک میلی متر با نرمال فاصله دارد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: مدل های اقلیمی نشان می دهد که در ۲ هفتۀ آینده شرایط بارش بهبود یابد و به طور کلی در پایان پاییز و زمستان در شرایط نرمال بارش قرار می گیریم.

وی ادامه داد: با توجه به بارش های اخیر در بخش های جنوبی و دریافت رطوبت کافی زمین، مشکل خاصی برای کشت وجود ندارد و کشاورزان بخش های جنوبی می توانند اقدام به کشت کنند. بارش های نرمال در سال آبی جاری به معنای خروج از خشکسالی نیست و همواره کشاورزان باید مدیریت آب را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/