رئیس حوزه قضایی زرند:

جشنواره ملی هنر دینی تبار در زرند برگزار می شود

رئیس دادگستری زرند با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که ترویج هنرمندانه مقولاتی نظیر «عدالت، حقوق انسانی و مسائل اخلاقی» و «پرهیز از ابتذال و استحاله انسان و جامعه» را مقولاتی از هنر دینی می دانند از برگزاری اولین دوره جشنواره دینی تبار با محوریت پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: امروزه فضای مجازی و هنر به عنوان دو ابزار تاثیر گذار در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به حساب می آیند که در صورت مدیریت صحیح، جهت دهی و ترکیب آن ها می توان به شکلی هنرمندانه مشکلات، موضوعات را به تصویر کشید و جهت فرهنگ سازی از بستر فضای مجازی محتوای مردمی تولید شده را به انتشار گذاشت.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند گفت: جشنواره هنر دینی تبار به شکلی جامع با در نظر گرفتن هنرها و اقشار مختلف در رشته های نُه گانه برنامه ریزی و با همکاری مشترک دادگستری و فرمانداری شهرستان زرند اولین دوره آن به صورت ملی برگزار می شود.

فرحبخش با اشاره به آن که تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب محور جشنواره برنامه ریزی شده است خاطر نشان کرد: در نام گذاری جشنواره از واژه #تبار به معنی خانواده استفاده شده است؛ چرا که اعتقاد بر آن است که اولین نهاد پیشگیرانه خانواده به حساب می آید و بنابراین در صورت تحقق خانواده ای سالم و با هویت اسلامی می توان به جامعه ای سالم و عاری از آسیب دست یافت.

این مقام قضایی با تاکید بر آنکه اقدامات فرهنگی بایستی از دوران کودکی و نوجوانی انجام شود افزود: جهت سهیم نمودن کودکان در جشنواره و ایجاد حس مسئولیت و عزت نفس در آن ها بخش ویژه دهه نودی ها با دو رشته نقاشی و کاردستی برنامه ریزی شده تا با همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان نیز در جشنواره ملی هنر دینی تبار امکان مشارکت داشته باشند.

رئیس دادگستری زرند با اشاره به آنکه بزودی پوستر و فراخوان جشنواره از طریق رسانه ها منتشر می شود گفت: بخش ها و رشته های جشنواره شامل: عکس، پوستر، اینفوگرافی، پادکست، موشن گرافی، نمایش خیابانی، فیلم کوتاه، و بخش ویژه دهه نودی ها(نقاشی و کاردستی) است که به نفرات برگزیده هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان بیان داشت: پس از برگزاری اختتامیه جشنواره در دهه فجر، مطابق برنامه برنامه ریزی صورت گرفته و برای حمایت از هنرمندان آثار برگزیده آن ها به در قالب نمایشگاه هنری و توامان با برنامه های فرهنگی، جهت دید عموم عرضه می شوند.

انتهای پیام/