اعلام گازبهای مصرفی در ماه‌های سرد/

آیا در حق دشتخاک زرند کم لطفی یا اجحاف شده؟

اعلام تعرفه‌های گازبهای مصرفی در ماه‌های سرد سال (از ۱۶ آبان تا ۳۱ فروردین) و قرار گرفتن دشتخاک در محدوده‌ی اقلیم شماره ۳ موجب نگرانی و اعتراض برخی از اهالی این منطقه شده است.

صدای زرند – گروه مطالبه‌گری: آنگونه که از بررسی‌های کلی اخبار در سال‌های اخیر قابل استخراج است، دشتخاک بارها سردترین نقطه استان کرمان گزارش شده است و بارش‌های برف سال گذشته و مصرف زیاد گاز و فیش‌های نجومی برخی مشترکین گاز در این منطقه، نشان می‌دهد باید فکر و تدبیری جدید و اساسی برای بازنگری در اقلیم‌بندی این منطقه و شاید برخی مناطق دیگر در شهرستان شود.

یک پیام مردمی منتشر شده در یکی از کانال‌های منطقه دشتخاک (دشتخاک سِلفی) مدعی شده است که مناطقی مانند هجدک در اقلیم ۲ و حتی منطقه هنزا در شهرستان رابر در اقلیم ۱ دسته‌بندی شده‌اند؛ موضوعی که در صورت صحت، نشان می‌دهد احتمالاً در رابطه با اقلیم‌بندی منطقه دشتخاک کم‌لطفی شده است. این موضوع باید مدنظر مسئولین شهرستانی و استانی واقع شود تا در حق مردم این منطقه اجحافی نشود.

پیش‌بینی حداقل دمای منطقه‌ی دشتخاک در ۱۰ روز آینده برای منطقه دشتخاک: مثبت ۲.۵ سانتی‌گراد است این موضوع برای هنزا و هجدک به ترتیب منفی ۱.۱ و مثبت ۴.۱ سانتی‌گراد می‌باشد. یعنی شاید هنزا کمی سردتر یا هم‌رده با دشتخاک باشد اما احتمال زیاد هجدک منطقه‌ای گرم‌تر از دشتخاک می‌باشد. هرچند برای بررسی دقیق‌تر باید داده‌های دقیق‌تر و چند سال اخیر برای منطقه دشتخاک را مدنظر قرار داد.

photo 2023 11 24 11 50 45 photo 2023 11 24 11 47 11 photo 2023 11 24 11 47 09

انتهای پیام/