باید بپذیریم صاحب واقعی ایران ملت ایران است

رییس جمهوری روز سه شنبه در دیدار ایرانیان مقیم ترکیه با تاکید بر اینکه باید دریای بیکران مردم را باور کنیم ، گفت: باید قبول کنیم که صاحب واقعی ایران ملت ایران است.

Dr. Rohaniدکتر “حسن روحانی” که در جمع ایرانیان مقیم ترکیه صحبت می کرد ، بابیان اینکه تمام ایرانیان خارج از کشور، سفیران ایران در بیرون از مرز و بوم خودمان هستند ، اظهارکرد: ایرانیان هر جا که هستند پرچمدار فرهنگ ، تمدن و اخلاق ایرانی در میان جامعه جدیدی هستند که آنجا زندگی می کنند.

به گزارش “صدای زرند“، رییس جمهوری با اشاره به تشکیل نخستین شورای روابط راهبردی ایران و ترکیه و سفرش به آنکارا در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ،گفت: تشکیل این شورا گام مهمی در روابط دو کشور است و اگر چه فاصله زیادی تا نقطه مطلوب وجود دارد اما برگزاری این نشست و تصمیمات آن، حرکت خوبی برای گام برداشتن به سوی اهداف توسعه ای دو کشور است.

دکتر روحانی اظهارداشت: رساندن رقم مبادلات سالانه ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار، تحرک بیشتر بخش خصوصی را می طلبد.

رییس جمهوری با تصریح بر اینکه دوران دولت سالاری حداقل در بخش اقتصاد به سر آمده ، گفت : امروز اقتصاد ترکیه با واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی در مسیر صحیحی حرکت می کند و ما نیز باید برای نجات اقتصاد کشور به بخش خصوصی میدان دهیم و فعالان بخش خصوصی نیز باید احساس مسوولیت کرده و به شکلی شایسته وارد میدان شوند .

دکتر روحانی با بیان اینکه طبیعی است که افزایش نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد با ریسک همراه باشد، افزود: با این حال ایرانیان خارج از کشور و از جمله ایرانیان مقیم ترکیه نباید دیگر خود را صرفا یک واسطه تجاری بدانند بلکه باید به سمت سرمایه گذاری ، انتقال تکنولوژی ، راههای تامین مالی پروژه ها ،کشف بازارهای جدید و کمک به ایجاد بازارهای مکمل، حرکت کنند.
رییس جمهوری گفت: دولت ها نیز باید زمینه را برای رشد روابط اقتصادی دوجانبه با تکیه بر بخش خصوصی دو طرف آماده کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری