به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

مانور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زرند برگزار گردید

روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از برگزاری مانور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل به فرماندهی معون فرماندار و جانشین ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرستان و با میزبانی شبكه دامپزشكی شهرستان و حضور کلیه ارگان‌های مربوطه به منظور بازآموزی مسائل مربوطه و شناسایی نقاط قوت و ضعف خبر داد.

به گزارش صدای زرند، حسن لطفعی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند اعلام کرد: این مانور با اعلام یک کانون بیماری در یک واحد مرغداری غیرمجاز در یکی از روستاهای اطراف شهرستان زرند آغاز شد و به دنبال آن تیم‌های عملیاتی دامپزشکی، مرکز بهداشت، هلال احمر، محیط زیست و سایر ادارات وارد عمل شدند.

لطفعلی پور در این مانور ضمن اشاره به اهمیت آمادگی لازم همه ارگان‌های دولتی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرد و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان باید همه ادارت پای کار باشند تا بتوانیم در مواقع بحرانی با کمترین زمان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری در استان نداشتیم و امیدواریم با انجام مراقبت‌های لازم کماکان عاری از این بیماری باشیم. در این مانور اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی در ابتدا اقدام به نمونه‌گیری از تلفات مرغداری و سپس کلیه تلفات بر طبق پروتکل های بهداشتی مربوطه معدوم سازی و محل مرغداری ضدعفونی گردید.

لطفعلی پور بیان کرد: در پایان مانور نیز کلیه ادارات گزارش اقدامات انجام شده را ارائه نمودند و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

photo7475982017

انتهای پیام/