معاون امور اقتصادی استانداری کرمان:

اهتمام زیسکو به بومی‌سازی مشهود است

ششم آبان ماه، دکتر امیر حسن‌زاده، معاون امور اقتصادی، محمدرضا رهرو، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کرمان به همراه سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند از شرکت فولاد زرند ایرانیان بازدید کردند.

به گزارش صدای زرند به نقل روابط عمومی زیسکو، در این بازدید، معاون امور اقتصادی استاندار، گسترش صنایع پایین‌دستی را یکی از راه های رونق اقتصادی دانست و گفت: اهتمام زیسکو در همکاری با تامین کنندگان استان و توجه به بومی‌سازی یکی از ویژگی های بارز زیسکو است و تأثیر این نگاه مدیریتی در بخش‌های مختلف این شرکت دیده می‌شود.

دکتر حسن زاده در ادامه با اشاره به تأثیر حضور زیسکو در اشتغالزایی، افزود: اشتغالزایی و اعتماد به جوانان هم ویژگی دیگری است که در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در گذشته سنگ‌آهن جلال‌آباد به صورت خام از استان خارج می‌شد اما با حضور زیسکو، از خام فروشی جلوگیری می‌شود.

معاون امور اقتصادی همچنین ایجاد زمینه برای مهارت‌آموزی جوانان با نگاه به نیازهای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی را ضروری دانست و گفت: ایجاد بسترهای آموزشی و تشکیل کارگاه‌هایی با هدف انتقال مهارت و تجربه به جوانان، باعث می‌شود، نیروهایی با تخصص‌های موردنیاز صنایع در استان تربیت‌شده و در آینده از نظر نیروی کار متخصص دچار کمبود نباشیم.

در این دیدار مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان ضمن توضیح فرآیند تولید در این مجموعه، به برخی از مشکلات در مسیر تأمین سنگ‌آهن اشاره کرد و گفت: معدن جلال‌آباد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد سنگ مورد نیاز کارخانه کنسانتره ما را تأمین می‌کند و ما برای تأمین بخش باقی‌مانده، بیش از ۴۰ قرارداد بسته‌ایم.

دکتر سهراب‌نژاد در ادامه افزود: استراتژی ما این است که مواد اولیه، قطعات، وسایل و کلیه نیازهای شرکت را از تأمین‌کنندگان بومی تهیه کنیم اما متأسفانه در زمینه تولید قطعات صنعتی در استان با کمبود مواجه هستیم.

انتهای پیام/