مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

بیمارستان ها حق ارجاع بیمار به بیرون برای تهیۀ دارو را ندارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه حدود دو میلیون نفر از مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ماهانه بالغ بر 150 میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان استان کرمان هزینه می شود.

به گزارش صدای زرند، محمد جعفری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این که بیمه سلامت با اکثریت مراکز درمانی، داروخانه ها و پزشکان طرف قرارداد است، افزود: تهیۀ دارو و تامین تجهیزات پزشکی بیماران باید در بیمارستان ها انجام شود و بیمارستان ها حق ندارند بیمار و یا همراه بیمار را برای تهیۀ دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان بفرستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی باید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران را تامین کنند تا قرار نباشد بیماران و یا همراه بیمار به خارج از بیمارستان فرستاده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با بیان اینکه سعی می کنیم جنبه های حمایتی سازمان بیمه سلامت پررنگ تر از جنبه های بیمه ای آن باشد و طراحی خدمات به این سمت می رود، گفت: ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که نشان از اعتماد دولت است.

وی با اشاره به اینکه روستاییان بیمه رایگان سلامت دارند و پزشک خانواده در روستاها مستقر است و از خدمات پزشک خانواده به صورت رایگان بهره مند می شوند، افزود: حدود ۲۶۰ مرکز بهداشتی درمانی در روستاها داریم که همۀ آن ها پزشک دارند.

جعفری با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده شهری نیز در حال انجام است، یادآور شد: بسیاری از خدمات بیمه سلامت به صورت غیرحضوری بوده و به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در کرمان کاملاً اجرا می شود و دفاتر بیمه جمع شده است، گفت: این طرح اقدام بسیار مهمی در جهت رضایتمندی مردم و جلوگیری از هزینۀ کاغذ است و در نتیجه آن صرفه جویی شده است.

جعفری با اشاره به اینکه پوشش بیمه ای برای افراد مجهول الهویه نیز انجام می شود، ادامه داد: این طرح برای این است که اگر بیماری به صورت ناگهانی بستری شد و هویت این فرد قابل شناسایی نبود در دریافت خدمات درمانی مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه کمک به بیماران خاص و صعب العلاج نیز انجام می شود، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ عنوان بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه همه از بیمۀ رایگان استفاده می کنند و تا دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند، ادامه داد: بیمه سلامت از فرزندآوری حمایت ویژه می کند و برنامه های بسیار خوبی دارد.

جعفری با اشاره به اینکه درمان زوجین نابارور در دستور کار بیمه سلامت است و ۹۰ درصد هزینه های درمان این زوج ها پرداخت می شود، بیان کرد: استان کرمان در حوزۀ درمان ناباروری مرکزیت جنوبشرق کشور را دارد و خدمات بسیار خوبی برای درمان این زوج ها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد که تاکنون حدود ۱۵ هزار زوج شناسایی و پیامک به آن ها ارسال شده است، گفت: از نظر علمی ثابت شده که درمان حدود ۴۰ درصد زوجین نابارور موفق بوده و منتج به فرزندآوری شده است.

انتهای پیام/