وزارت بهداشت اعلام کرد؛

احتمال افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا تا اسفندماه

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که احتمالا افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا را تا اوایل اسفند داشته باشیم که این موضوع امری عادی است و در سالیان گذشته نیز شرایط به همین صورت بوده است.

به گزارش صدای زرند، بابک عشرتی افزود: در حال حاضر علائم بیماری آنفلوآنزا با کرونا یکسان است و اگر فردی علاوه بر تب، سرفه و بدن درد، دچار مشکلات گوارشی باشد احتمال ابتلا به بیماری کرونا صحیح است و با آزمایش این موضوع مشخص می شود.

وی با بیان این که در افراد عادی درمان بیماری آنفلوآنزا با کرونا تفاوت خاصی ندارد، ادامه داد: بیماران باید مایعات مصرف کرده و در خانه استراحت کنند. بیماران زمینه ای نیز با بروز علامت آنفلوآنزا یا کرونا باید تست بدهند تا نوع عارضه به طور دقیق مشخص شود.

وی تاکید کرد: افرادی که علائم بیماری آنفلوآنزا را دارند، باید ماسک بزنند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند تا بیماری به دیگران سرایت نکند. همچنین افراد باید برای پیشگیری، علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست وشو دهند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: مادران باردار، بیماران زمینه ای و افراد در معرض خطر به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی گفت: بیماران زمینه ای نیز باید دوز چهارم واکسن کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دریافت کنند.

انتهای پیام/