یادداشت محمد اسلامی؛

سطح توقعات از مبارزان فلسطینی نباید افزایش یابد

اسلامی نویسنده مطرح زرندی طی یادداشتی بیان کرد: نباید سطح توقعات از مبارزان فلسطینی افزایش یابد، آنها تا همین الان به تمام اهداف خود رسیده اند.

صدای زرند – محمد اسلامی: خبر بسیار شوک آور بود. شوکی که دو موج بر جهان وارد کرد.

موج اول؛ شادی مسلمانان و خصوصا کشورهای حوزه ی مقاومت

موج دوم؛ ترس، وحشت و خطر برای کشورهایی که دوستان اسرائیل بودند. همان کشورهایی که مدتهاست روی اسب بازنده شرط بندی کرده بودند.

این مدت تحلیل های زیادی در مورد طوفان الاقصی گفته و نوشته شده، حتی سطح معلومات جامعه آنقدر بالا رفته که این مباحث و تحلیل ها در تاکسی ها هم داغ است.

تلویزیون هم با دعوت از کنشگران روی آن مانور میدهد. نشریات و شبکه های مجازی هم حسابی پر شده از تجزیه و تحلیل ها درباره ی نابودی کامل اسرائیل غاصب.

در این نکته که اسرائیل نابودشدنی هست، هیچ شکی نداریم حتی خودِ صهیونیست ها هم بر آن باور پیدا کردند تا جایی که چند ماه قبل نتانیاهو در مصاحبه با خبرنگاری که از او درباره ی کابوس هایش سوال کرده بود او گفته بود ۳ کابوس دارم. اول ایران، دوم ایران، سوم ایران.

لذا شکی نیست که پیش بینی امام مان خامنه‌ای عزیز درباره ی نابودی کامل رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد اما آیا در حال حاضر شرایط به گونه ای است که این امر قطعی و حتمی، محقق شود؟؟

قطعا اگر بخواهیم منطقی این حرکت طوفانی فلسطینی ها را تحلیل کنیم به این نتیجه میرسیم که تا همین جای کار هم آنان پیروز نهائی هستند، فارغ از هر نتیجه ای که بعدها اتفاق بیفتد، به چند دلیل.

اول اینکه چنین حمله ی موشکی و راکتی و پرواز چتربازان فلسطینی و تسلط بر چند شهرک صهیونیست نشین در حالی از غزه انجام گرفت که حتی رفتارهای ساکنان عادی غزه هم کاملا تحت اشراف اطلاعاتی موساد قرار داشته است.

استقرار جایگاه‌های پرتاب موشک نیاز به مصالح و زمان دارد در حالیکه جابجایی حتی یک پاکت سیمان هم از دید ماهواره های جاسوسی و عناصر نفوذی داخل غزه مخفی نمی ماند یا آموزش این تعداد نیروی کماندو و چریک و جابجایی آنان برای یک عملیات طوفانی و سهمگین امری نیست که زیر چتر اطلاعاتی موساد براحتی انجام شود یا تولید و تجهیز حماس به انواع موشک‌ها نیز قطعا نمی توانست از زیر نگاه‌های ذره بینی موساد که مخوف ترین دستگاه اطلاعاتی دنیا را دارد مخفی بماند. و …. اما تمام این موارد انجام شده به طوری که حتی یک گزارش هم به سرویس موساد درباره ی عزم فلسطینی ها برای حمله نرسیده بود.

حال با ذکر این مطالب از شما می پرسم که به نظر شما انجام این عملیاتِ موفقیت آمیز و وارد کردن لطمات جبران ناپذیر به ارتش سر تا پا مسلح صهیونیست ها و کشتن ۱۰۰۰ صهیونیستی که هر کدام از آنها برای اسرائیل غاصب ارزش معاوضه با ۱۰۰۰ فلسطینی داشت و از نظر آماری در تاریخ صهیونیست ها بی سابقه است، پیروزی بزرگ محسوب نمی شود؟؟ آیا به اسارت گرفتن چندین ژنرال عالی‌رتبه صهیونیستی آنهم در خانه هایشان، شکست اسرائیل نیست؟

از طرفی اگر به اسم عملیات توجه کنیم کاملا هدف آن مشخص خواهد شد که فلسطینی ها فعلا عزمی بر بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی را ندارند و نام “طوفان” حکایت از این موضوع دارد، چون ذات طوفان صرفا تخریب و نابودی بدون ماندگاری در منطقه است.

لذا انتظار می رود از هم اکنون صدا وسیما و تحلیل گران بر روی واقعیت تمرکز کنند و سطح توقعات مردم ایران را از فلسطینی ها در این شرایط بالا نبرند. ضرب المثلی کره ای هست که بالا بردن سطح توقعات، نومیدی به دنبال خواهد داشت.

از نظر ما فلسطینی ها در این عملیات بزرگترین لطمه را در طول تاریخ ۷۵ساله ی رژیم اشغالگر قدس بر آنان وارد کرده اند که ترمیم آن به تعبیر امام خامنه ای مدظله العالی به این سادگی ها امکان‌پذیر نیست. ضمن آنکه این عملیات بسیاری از معادلات و معاملات در شرف وقوع کشورهای منطقه با اسرائیل را هم بر هم زد. عربستان از پیمان ابراهیم با رژیم صهیونیستی تعلیق کرد. الهام علیف در آذربایجان به سمت ارمنستان پیام صلح و کرنش مخابره کرد بر نگرانی های زلنسکی هم افزوده شد بطوری که پیام ویدئوئی اش حاکی از نگرانی بابت از دست دادن میدانِ تبلیغات مظلوم نمایانه اش در جهان دارد.

حالا از آنطرف قضیه نگاه واقع بینانه ای به توانِ ارتش دشمن که مجهز به پیشرفته ترین سلاح ها و برخورداری از کادر آموزش دیده و مسلط به قواعدِ دانش جنگ های نوین است. آمار نفرات ارتش اسرائیل احتمالا از تمام ساکنان نوار غزه اعم از زن و مرد و کودک و کهنسال هم بیشتر است چه به مبارزان حماس.

این یعنی اینکه آنها از نظر عِده و عُده بسیار جلوتر از فلسطینی ها هستند و جنگ نابرابری اتفاق افتاده است. اینکه فردا و فرداها سرنوشت عملیات طوفان الاقصی به کجا ختم شود اگر چه برای ما حائز اهمیت است ولی به هیچ وجه ما انتظار نابودی کامل اسرائیل غاصب را حداقل در این مقطع زمانی نداریم و نباید سطح توقعات مردم را بالا ببریم.

انتهای پیام/