بمناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی

یادی از آتش‌نشانی که جانش را فدای همشهریانش کرد اما شهید اعلام نشد

مرحوم جواد امیری از آتش‌نشان‌های فداکار استان کرمان و شهرستان زرند است که روز سه‌شنبه، ۲ آبان ۱۳۸۴ (در ماه مبارک رمضان همزمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (ع)) در یک عملیات امداد و نجات در حادثه‌ی آتش‌سوزی در زرند جان خود را از دست داد.

صدای زرند: مرحوم امیری در عملیات اطفاء حریق در حالی که جان دو نفر را نجات داد، دچار مشکل تنفسی در اثر کاهش اکسیژن و گازگرفتگی شد و جان خود را برای نجات همشهریانش داد و ایثارگرایانه فدای تعهدش شد.

فرزند این بزرگمرد در گفتگو با صدای زرند معتقد بود “نام و یاد پدرش که او را ‘اولین شهید آتش‌نشان استان کرمان می‌خواند’، به دلیل نبود رسانه‌ها و عدم پیگیری مسئولین ذی‌ربط در آن زمان، از نام شهدای آتش‌نشان، عقب ماند و به دلیل این گمنامی اسم او به گوش مقامات نرسید و متاسفانه او را در خیل شهدا نیاوردند”.

مدارکی که فرزند ایشان به ما ارائه داده است، نامه پزشکی قانونی نشان می‌دهد که ۸۵ درصد دلیل فوت آتش‌نشان فداکار زرندی بخاطر کاهش اکسیژن و سموم بوده است و ۱۵ درصد بخاطر بیماری زمینه‌ای (قلبی)؛ اما مقامات مربوطه معتقدند که فوت این بزرگمرد زرندی منطبق با آیین‌نامه شهادت نبوده است.

اما ۳ فرزند ایشان همچنان حق پدر فداکارشان را از مسئولین انقلابی و دلسوز استان کرمان مخصوصاً شهرستان زرند مطالبه می‌کنند تا ایشان را نیز همانند شهدای پلاسکو و علی لندی و شهدای حادثه تشییع حاج قاسم در جمع شهیدان لحاظ نمایند.

انتهای پیام/