هشدار دامپزشکی در مورد شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زرند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از برخورد این اداره با موارد زنده فروشی پرندگان در شهرستان خبر داد و اعلام کرد: در صورت خرید پرندگان زینتی از مراکز مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور، لازم است این پرندگان حداقل به مدت دو هفته در محل جداگانه نگهداری شوند و در صورت احراز سلامتی، انتقال دهند.

به گزارش صدای زرند، دکتر حسن لطفعلی پور درباره احتمال بروز و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان هشدار داد و بر تشدید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.

وی گفت: رعایت حداکثری شرایط بهداشتی و قرنطینه ای با توجه به سرد شدن و مهاجرت پرندگان وحشی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

لطفعلی پور گفت: از جمله این تدابیر رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه ای است که خطرات شیوع و انتشار بیماری را کاهش می دهد و موثر ترین راه در پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: سه محور اساسی در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های طیور، رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای در خصوص کنترل عبور و مرور به محل پرورش طیور، اجرای قوانین بهداشتی توسط کارگران و پرورش دهندگان واحدهای پرورش طیور و حفظ بهداشت اماکن پرورش طیور و محوطه ی مرتبط با آن می باشد.

وی با تاکید بر آموزش بطور مستمر به کارگران و پروش دهندگان طیور، افزود: لازم است آموزش های اصول امنیت زیستی و رعایت نکات بهداشتی به کارگران و پروش دهندگان طیور صورت پذیرد.

لطفعی پور از برخورد این اداره با موارد زنده فروشی پرندگان خبر داد و اعلام کرد: در صورت خرید پرندگان زینتی از مراکز مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور، لازم است این پرندگان حداقل بمدت دو هفته در محل جداگانه نگهداری شوند و در صورت احراز سلامتی، انتقال یابند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند در پایان از شهروندان در خواست کرد که فقط محصولات طیور مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور را خریداری و از خرید گوشت مرغ، تخم مرغ بدون هویت و یا فاقد مجوز از سازمان دامپزشکی خودداری کنند.

انتهای پیام/