علت تجمع کارگران تعمیر و نگهداری راه آهن زرند - بافق؛

حق سنوات کارگرانی که پرداخت نشد

ساعتی قبل تعدادی از کارگران تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن از بافق یزد تا شورگز زاهدان شرکت رضوان درود به نمایندگی از ۳۵۰ کارگر این شرکت در محل استانداری کرمان تجمع کردند.

به گزارش صدای زرند، دقایقی پیش کارگران شرکت پیمانکاری رضوان درود وابسته به صنعت راه آهن استان کرمان در مقابل استانداری کرمان برای احقاق حق خود به نمایندگی از ۳۵۰ کارگر این شرکت تجمع کردند.

کارگران رضوان درور که لحظه به لحظه بر شمار تجمع کنندگان آنان افزوده می شد از وضعیت نامساعد خود گلایه و عنوان کردند: متاسفانه ما هنوز نمی دانیم قراردادی هستیم یا پیمانکاری، اولین موردی که از استاندار جهت پیگیری مطالبه داریم این اصل است.

یکی از کارگران مطرح کرد: از سال ۸۴ تاکنون نه تنها حقوق و مزایا، عیدی و پاداش و حتی حق سنوات به مدت ۱۰ سال به روز رسانی نشده بلکه ردیف شغلی ما از ۱۲ به ۸ نزول داشته است درحالی که ما از قانون سختی کار برخوردار هستیم.

دیگر کارگر این شرکت عنوان کرد: متأسفانه هر بار که اعتراض می کنیم به ما می گویند شما قراردادی هستید اما در زمان پرداخت حقوق با گزینه شما پیمانکاری هستید، روبه رو می شویم یکبار دیگر در استانداری کرمان شرکت کردیم، معترض شدیم صورت جلسه شد، که مشکل رفع شود اما حتی به امضاهای خودشان هم توجهی ندارند و عملا کاری از پیش نرفته است بنابراین امروز دوباره تجمع کردیم و منتظریم ببنیم که چه برنامه دیگری قرار است برای احقاق حق ما انجام دهند.

یکی از کارگران با بیان اینکه نباید در پرداخت حقوق کسی که ۱۰ سال کارکرده است با نیرویی که تازه وارد بدنه شده یکی باشدف عنوان کرد: متأسفانه تعمیر نگهداری خطوط راه آهن کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و ما برای گذران زندگی باید اضافه کاری انجام دهیم و از رسیدن به فرزند، خانه و خانواده عملا محروم می شویم.

با این اوصاف به نظر می رسد طرح طبقه بندی مشاغل همچنان گزینه ای است که هر روز یکی از صنوف و مشاغل را به جمع معترضان اضافه می کند، تا دیروز شرکت ذغالسنگ و معادن و امروز کارگران شرکت رضوان دورود، بنابراین امیدواریم در این راستا استاندار محترم تدبیری ویژه را در رفع این معضل اتخاذ کند.

انتهای پیام/