“۱۵خرداد” سرنوشت سیاسی،اجتماعی مردم ایران را ترسیم کرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ۱۵ خرداد را نقطه عطفی دانست که سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده مردم ایران را ترسیم کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ۱۵ خرداد را نقطه عطفی دانست که سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده مردم ایران را ترسیم کرد.

15-khordad

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان،حجت الاسلام مهدی حسنی بیان داشت:نهضتی که به رهبری امام خمینی به عنوان مقام مرجعیت در سال ۱۳۴۱ از درون حوزه علمیه قم آغاز شد، هرچند در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ به صورت بیرحمانه‌ای توسط رژیم سرکوب شد، اما نابود نشد، بلکه بذری شد که در خاک سرزمین افشانده گشت و پس از پانزده سال که مردم مسلمان ایران با تحمل سختی‌ها و مرارتها آن را با اشک و خون آبیاری کردند، سرانجام در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ سر از خاک برآورد و سبز گشت و شکوفه کرد و ثمر داد.
حجت الاسلام مهدی حسنی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص این حادثه تاریخی تصریح کرد: ۱۵ خرداد را متن مردم با انگیزه اسلامی عشق به روحانیت و ایمان به امام خودشان به وجود آوردند.
حجت الاسلام حسنی افزود:در واقع ستون فقرات حادثه ۱۵ خرداد علاقه به اسلام و امام بود.مردم این حرکت را میدان دادند به وجود آوردند. پس آنچه در ۱۵ خرداد به وجود آمد، عبارت بود از پیوند مستحکم ملت و امام آن هم به برکت اسلام
مهدی حسنی اظهارداشت:پانزده خرداد سرآغاز جنبشی در میان مردم ایران شد که صد در صد اسلامی بود. اسلامی بودن این جنبش به صورت کاملاً مشخص در شخصیت رهبر آن که مرجع تقلید و فقیه و زعیم حوزه علمیه قم نمایان بود.
حسنی در ادامه ابراز داشت:با رهبری امام خمینی افسانه جدایی دین از سیاست که دهها سال توسط رژیم و دشمنان اسلام تبلیغ شده بود، عملاً باطل شد و مردم مسلمان ایران در مبارزه‌ای قدم نهادند که ادامه آن برای آنها مانند نماز و روزه‌، شرعاً واجب بود. ایدئولوژی و مکتب این مبارزه‌، اسلام بود و اصول و مبانی و انگیزه‌های آن از قرآن و سنت پیامبر و معصومین به دست آمده بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان داشت:نهضت پانزده خرداد نهضتی کاملاً مردمی بود. این نهضت به هیچ قشر خاصی تعلق نداشت‌. بلکه همه قشرها از شهری و روستایی و بازاری و دانشگاهی‌، و زن و مرد و پیر و جوان در آن شرکت داشتند. آنچه همه اقشار را به میدان مبارزه کشاند و آنها را به هم پیوند داده بود، اسلام بود.
حسنی خاطرشان کرد:رابطه رهبری و توده‌های مردم از طریق روحانیون برقرار می‌شد که همه جا بودند و در عمق زندگی توده‌های مردم با آنان حشر و نشر داشتند. پایگاه اصلی برقراری این ارتباط نیز مساجد، مجالس دینی و سایر اماکن مذهبی از قبیل زیارتگاه‌ها و حسینیه‌ها بود.
وی در پایان گفت:نهضت اسلامی پانزده خرداد در جامعه ایران آثار عمیقی به جای گذاشت و در حقیقت سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم کرد.