در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی؛

نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی، اسلامی در زرند گشایش یافت

افتتاح نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی اسلامی با حضور امام جمعه یزدانشهر، فرماندار، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه و دیگر مسئولین شهرستان در محل فاطمیه سقاخانه واقع در خیابان چمران زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام قلیزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند و دبیر نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان بیشترین ارتباط را با نوشت افزار دارند توجه به این مبحث بسیار اهمیت دارد چرا که که آنچه در ذهن آنها شکل می گیرد تا پایان عمر ماندگار خواهد بود.

قلیزاده ادامه داد: به همین منظور به همت اداره تبلیغات اسلامی و فرمانداری ،شهرداری و اداره اوقاف و هیئت امنا سقاخانه حضرت ابالفضل علیه السلام برای دومین سال متوالی برگزار و تا هفت مهر ادامه دارد و میزبان مردم و دانش آموزان عزیز هستیم.

وی گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ نوع طرح با سلیقه و ذائقه های متفاوت از دفتر ، خودکار ، مداد رنگی ، کلاسور و غیره کاملا ایرانی واسلامی وجود دارد و الحمدالله شاهد افزایش گرایش‌ مردم به نوشت‌افزار ایرانی نسبت به سال قبل هستیم

دبیر نمایشگاه گفت: نوشت‌ افزار ایرانی برای خانواده‌ ها مسئله‌ محور است و ذائقه‌ سازی می‌کند چرا که نوشت افزاری که در اختیار فرزندان ما قرار میگیرد مستقیما با شخصیت و هویت آنها سرکار دارد.

قلیزاده در پایان گفت: با توجه به تاکیدات حضرت آقا نسبت به حمایت از نوشت افزار ایرانی همه باید جهت تسهیل در این امر و اعتلای مباحث فرهنگی کمک کنند.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند هم هدف از برپایی نمایشگاه نوشت‌ افزار ایرانی اسلامی را تاثیر پذیری جوانان و نوجوانان به سمت تصاویر دینی، انقلابی و اسلامی عنوان کرد .

و گفت ،این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی، حمایت از تولید داخلی و همچنین تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی که دارای اهمیت زیادی است، دائر شده است.

دکتر فرحبخش رئیس دادگستری زرند هم در حاشیه این مراسم، با قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه بیان داشت: بومی سازی لوازم و تحریر و نوشت افزار ایرانی اسلامی یکی از اقدامات فرهنگی بسیار ارزشمند در راستای تقویت باور‌های دینی و اعتقادی نسل آینده و فرصتی برای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی است.

وی با بیان اینکه ،هم اکنون دشمن در جنگ نرم تمام عیار در حال برنامه‌ریزی است تا بر افکار و ناخودآگاه کودکان و نوجوانان تاثیر گذارد و از این در درازمدت اهداف خود را دنبال نماید و به همین جهت اقدامات مقابله ای متناسب فرهنگی ضروری می نماید.

این مقام قضایی دانش آموزان را آینده سازان ایران اسلامی دانست و گفت یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی نوشت افزارهایی با تصاویر بیگانه و غربی است که در پی این مهم در راستای همگون سازی فرهنگی و جهانی سازی قابل ارزیابی است و گاها مشاهده شده که به صورت پنهان از نمادهای شیطان پرستان نیز در لوازم و تحریر استفاده شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند در پایان تاکید کرد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما چه در تمدن دیرینه خود و چه در حال حاضر اسطورهایی از قبیل سردار سلیمانی را دارد که می توانند بهترین الگوی فرزندان ما باشند به همین نقش بستن الگوها و نمادهای ایرانی و اسلامی بر روی لوازم تحریر که مورد استفاده کودکان و نوجوانان است به طور قطع می تواند با تاثیر گذاری مثبت بر ذهن آینده سازان این مرز و بوم فرهنگ ایثار، فداکاری، صداقت، نیک ورزی،وطن دوستی، و عملگرایی را در جامعه نهادینه نماید و از آسیب های که به واسطه غربی شدن فرهنگ به وجود می آید جلوگیری کند.

دانلود فیلم

انتهای پیام/