نماینده مردم زرند و کوهبنان:

تعداد اشتغالزایی که در طول این سه و نیم سال برای کوهبنان ایجاد شده است را اعلام کنید

امروزه که اشتغال به یکی از مهمترین موضوعات کشور تبدیل شده است و هر شهرها و استان های کشور پیرامون این موضوع در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند حتی در این میان شهرهایی هستند که با داشتن کمترین معادن و منابع، امروزه حرف های زیادی برای گفتن در این زمینه دارند.

صدای زرند – احسان محمدی کوهبنانی: اما شهرستان کوهبنان که به بهشت معادن کشور و استان کرمان شهرت دارد امروزه با سیل جوانان بیکار روبه رو شده است جوانانی که اگر نتوانند در سرب و روی و کاشی بافق یزد و کارخانه جات بهاباد یزد مشغول به کار شوند به ناچار باید از این شهرستان مهاجرت کنند به دلیل اینکه دیگر هیچ واحد با کارخانه تولیدی در این شهرستان وجود ندارد که بتوانند جذب آن شوند.

درست است که نمیشود اشتغال را فقط به احداث کارخانه جات و واحد های تولیدی گره زد و عوامل دیگری مثل کشاورزی و… در آن نقش دارند اما شهرستانی مثل کوهبنان با داشتن ذخایر عظیم ذغال‌سنگ، سرب و روی، خاک نسوز و… بعد از گذشت ۱۸ سال از ارتقا به شهرستان انتظار میرود دارای کارخانه جات متعدد وابسته به این معادن باشد.

لازم به ذکر است شهرستان بهاباد استان یزد با جمعیت و معادن و منابع کمتر و گذشت تنها ۱۲ سال از ارتقا به شهرستان، دارای دو کارخانه بزرگ اسید و گندله می باشد.

البته باید از مردم و مسئولین شهرستان های بهاباد و بافق استان یزد نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم چون اگر به اشتغال جوانان کوهبنانی در کارخانه جات شهرشان پاسخ مثبت نمی دادند شهرستان کوهبنان از لحاظ جمعیتی در بحران بسیار شدید تری قرار داشت.

این در حالی است که سالهای سال است وعده احداث کارخانه سرب و روی به مردم کوهبنان داده شده است.

البته در این روزها (که نزدیک انتخابات هم هستیم) مرتبا وعده احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان و ایجاد ۳۰۰۰اشتغال در زرند و کوهبنان داده میشود که این وعده ها ناخداگاه ما را یاد وعده احداث بزرگترین کارخانه سرب و روی در کوهبنان با اشتغال یک هزار نفری می اندازد که نزدیک به چهار سال از آن می‌گذرد.

بیایید تصور کنیم ظرفیت کارخانه جات بهاباد و بافق یزد تکمیل شود و یا به هر دلیلی تمایل به جذب جوانان کوهبنانی را نداشته باشند در این صورت آینده این جوانان چه میشود؟

البته افرادی در این میان هستند که وظیفه #نماینده شهرستان را تنها قانون گذاری می دانند با وجود اینکه نمایندگان راور، بافق و بهاباد با در نظر گرفتن همین وظیفه دهها کارخانه و واحد تولیدی در حوزه انتخابیه آنها احداث شده است.

متاسفانه امروزه جوانان کوهبنانی زیر فشار بیکاری، مسافت بسیار زیاد تا محل کار در استان مجاور، تنگناهای اجتماعی و تنگ‌نظری ها ذله شدند و به زانو درآمدند.‌

متاسفانه طی سالهای اخیر شاهد تنزل سه بانک ملت، صادرات، توسعه تعاون به باجه و دادگستری شهرستان هستیم که تنها دلیل این گونه اتفاقات مهاجرت و کاهش جمعیت به دلیل نبود اشتغال است.

در حال حاضر در خواست ما از نماینده محترم کوهبنان و زرند این است که تعداد اشتغالزایی که در طول این سه و نیم سال برای کوهبنان ایجاد شده است را اعلام کنند نه اشتغالزایی که در آینده ایجاد خواهد شد (یا نخواهد شد)

انتهای پیام/