دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند؛

ضرورت ایجاد کمپ ماده ۱۶ در زرند

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب زرند، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با عنوان آنکه در سال جاری ۱۲۸ نفر از معتادین متجاهر شهرستان زرند برای درمان به کمپ ماده ۱۶ سپاه در کرمان اعزام شده‌اند، بر ضرورت ایجاد کمپ اعتیاد ماده ۱۶ در زرند تاکید کرد.

به گزارش صدای زرند، وی اعتیاد را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: متاسفانه امروزه پدیده اعتیاد زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و تشدید کننده انواع جرائم و به ویژه سرقت های خرد است.

دادستان زرند تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در جهت کنترل جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه جدی به مقوله پیشگیری از اعتیاد و به خصوص درمان و حمایت ویژه از معتادین متجاهر است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند گفت: علی رغم تصویب آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در سال ۹۲ و تصویب شیوه نامه اجرایی بازتوانی و باز اجتماعی نمودن معتادین متجاهر توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، به دلیل عدم اهتمام دستگاه‌های متولی شاهد بازگشت مجدد معتادین متجاهر بهبود یافته به چرخه اعتیاد هستیم که می طلبد دستگاه‌های مسئول به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

مدعی العموم شهرستان تاکید کرد: با وجود اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۸ نفر از معتادین متجاهر از سطح شهرستان زرند جمع آوری و به کمپ اجباری ماده ۱۶ اعزام شده‌اند اما باز شاهد حضور معتادان متجاهر متعددی در سطح شهر و پارک ها شهرستان هستیم که این موضوع نیز موجب نارضایتی مردم شده است.

یعقوبی با بر شمردن راه های کنترل و کاهش پدیده اعتیاد و معتادان متجاهر افزود: امروزه شهرستان زرند نیازمند تاسیس کمپ ماده ۱۶ است و به همین جهت این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته و مسئولین مربوطه بایستی در فرایند احداث کمپ تسریع نمایند.

این مقام قضایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال دیگر موضوع اساسی در باز اجتماعی نمودن معتادین بهبود یافته است که می طلبد مسئولین شرکت های تولیدی، صنایع و معدن داران و افراد خیر و نیکوکار با نگاهی مثبت در جهت اشتغال زایی و بهره گیری از معتادین بهبود یافته نقش ایفا نمایند.

دادستان زرند در پایان نیز با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری ها در خصوص درمان و باز اجتماعی نمودن معتادین، به اعضای شورای شهر و شهردار اعلام داشت: به منظور ساماندهی معتادین نجات یافته از دام اعتیاد که سرپناهی ندارند به وظیفه قانونی خود مبنی بر احداث گرمخانه با جلب همکاری دیگر دستگاه ها، خیرین و صنایع اقدام کنند.

انتهای پیام/