مثنوی صد منی به نام شهر شدن دشتخاک

دیروز خبری در پایگاه های خبری زرند با عنوان درخواست شهر شدن دشتخاک توسط نماینده محترم مردم زرند در مجلس شورای اسلامی منتشر گردید.

صدای زرند – مهدی قربانی: دقیقا ۲۰ سال قبل که این حقیر عضو شورای اسلامی دشتخاک (دور دوم) بودم این پیشنهاد از طریق مقامات شهرستانی و استانی به وزارت کشور ارسال گردید.

شوربختانه یا خوشبختانه طی ۲۰ سال اخیر این خواسته به حق مردم شریف و شهید پرور دشتخاک محقق نشده است.

از نظر بنده عدم تحقق این موضوع فقط یک دلیل دارد و آن هم این نکته است؛ شهر شدن دشتخاک دغدغه مسئولین شهرستان زرند(در ۲۰ سال اخیر) نبوده است.

جهت تنویر افکار عمومی عرض کنم که طی این ۲۰ سال شاید بیش از ۲۰ نقطه در استان از روستا به شهر تبدیل شده اند(گنبکی، زهکلوت، جبال بارز، خورسند، سرچشمه، نودژ، بلوک، دهج، جوادیه، محی آباد، #سیریز، جوزم، دشتکار، مردهک، هور پاسفید، هنزا و …) . بنده تقریبا همه این شهرها را بازدید کرده ام و می‌دانم که حداقل نیمی از آنها جمعیتی کمتر از دشتخاک دارند( جمعیت مهمترین پارامتر تبدیل روستا به شهر، البته پس از همت مسئولین است).

همین امسال دو شهر گنبکی ریگان(با جمعیت شهری ۷۰۰۰ نفر) و زهکلوت (با جمعیت شهری حدود ۶۰۰۰ نفر) از بخش به شهرستان تبدیل شده اند.

همشهریانی که مانند بنده این دو شهر را بازدید کرده اند تصدیق می‌کنند که این دو شهر چندان نسبت به روستای دشتخاک برتری(در پارامترهای مختلف) ندارند.

حال باید دید که چه زمانی این مثنوی خاتمه خواهد یافت.

منتظر می مانیم تا ببینیم بالاخره کدام مسئول زرند دغدغه پیشرفت دشتخاک را خواهد داشت.

والعاقبه للمتقین

مهدی قربانی

۷ شهریور ۱۴۰۲

#پیشرفت_دشتخاک_دغدغه_مسئولین_زرندی_نیست

انتهای پیام/