رویای انتقال آب از خلیج فارس به زرند در دولت سیزدهم محقق شد

نماینده مردم زرند در مجلس گفت: انتقال آب خلیج فارس به شهرستان زرند در ابتدا یک رویا بود که با پیگیری های انجام شده یکی از مصوبات سفر اول ریاست جمهور به استان کرمان، انتقال آب از خلیج فارس به زرند بود.

به گزارش صدای زرند، عفت شریعتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی، اظهار داشت: خبر از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و خداوند در قرآن به مسئله خبر تاکید کرده است؛ خبر از آغاز زندگی انسان اهمیت خود را نشان داده و عباراتی چون خبر بزرگ در قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در این سال ها سرزمین ولایی ما دشمنان فراوانی داشته که راه به جایی نبرده اند، افزود: استان کرمان بعد از شهادت حاج قاسم برای مردم دنیا شناخته شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هفته دولت قرار داریم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهید سلیمانی، گفت: امروز مجلس با تمام توان تلاش بر قانون گذاری و حسن اجرای قوانین دارد تا مشکلات مردم که به دلیل تحریم های ناجوانمردانه دشمنان بوده حل شود.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، افزود: امروز اربعین امام حسین علیه السلام تنها خواست مردم ایران نیست و مردم ما در چهل و چند سال گذشته عظمت اربعین حسینی و اباعبدالله علیه السلام را به جهانیان نشان دادند؛ امروز از نقاط مختلف دنیا زائرانی در اربعین امام حسین علیه السلام حضور دارند.

شریعتی با اشاره به اینکه امروز کشورهای همسایه و خاورمیانه جمهوری اسلامی را امید خود می دانند، بیان کرد: انقلاب اسلامی با فداکاری زنان و مردان به این نقطه رسیده و این شناسنامه مهم را رقم زده است.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی برنامه های سنگین و سرنوشت سازی دارد و گام های بلندی برداشته است، ادامه داد: افتخار می کنیم که ما هم در این مسیر گام برداریم تا دولت بتواند با وجود همه مشکلات، مسائل و بداندیشی های دشمنان به پیشرفت های روزافزون برسد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه سه قوه در کشور و اثربخشی آن ابراز داشت: در ارتباط موجر و مستاجر، مجلس و دستگاه قضا ورود کرده اند و در برنامه هفتم نیز برنامه ای در دستور است که اجاره ها از این وضعیت سرسام آور خارج شود.

وی با بیان اینکه در سال چهارم مجلس شورای اسلامی قرار داریم و تا خرداد سال آینده انجام وظیفه و خدمت به مردم را به عهده داریم، افزود: مسئله مهم برای ما امروز مردم است و برای حل مشکلات تامین اجتماعی چه در زرند یا کوهبنان و همچنین برای اینکه کارگران تامین اجتماعی حق و حقوق شان را دریافت کنند، سفر مسئولان کشوری در سطح کلان در برنامه است.

شریعتی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان های زرند و کوهبنان، عنوان کرد: یکی از مسائل و چالش های مهم شهرستان زرند کمبود آب بود که به آن پرداخته شده کم آبی زرند بود؛ انتقال آب خلیج فارس به شهرستان زرند در ابتدا یک رویا بود که با پیگیری های انجام شده یکی از مصوبات سفر اول ریاست جمهور به استان کرمان، انتقال آب از خلیج فارس به زرند بود.

وی با بیان اینکه انتقال آب خلیج فارس به زرند، تحول همه جانبه ای را در این شهرستان رقم خواهد زد که شهرستان کوهبنان هم از آن بهره مند خواهند شد، گفت: پیگیری های ما برای حل مشکل آب در مناطقی، چون سربنان و دشتخاک زرند ادامه دارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای زمین های شهرک جهاد زرند، تامین و تجهیز پنج چاه آب شرب در منطقه، پیگیری برای امهال وام های سرمازدگی ها و خشکسالی های سال های اخیر در این منطقه، بیان کرد: نبود دستگاه ام آر آی در بیمارستان های شهرستان زرند مشکل دیگری بود که با پیگیری های انجام شده مجوز یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان سینای زرند گرفته شده است.

وی با اشاره مشکلاتی که جاده ها و محورهای برون شهری و راه های ارتباطی شهرستان های زرند و کوهبنان وجود دارد، گفت: برای احداث و تکمیل باند دوم جاده زرند کوهبنان پیگیری های فراوانی انجام و در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان ۳۵۰ میلیارد برای آن گذاشته شده است البته این محور به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه جاده ها و راه های مواصلاتی زرند بسیار خطرناک و نیازمند توجه جدی مسئولان است؛ راه های این منطقه به اصلاح اساسی نیاز دارد، افزود: با وزیر راه و شهرسازی جلساتی در این ارتباط برگزار و پیگیری لازم انجام شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده جاده سیریز – زرند در حال دو بانده شدن است البته این یک پروژه زمان بر است، گفت: مسئولان باید از نزدیک به منطقه آمده و مشکلات را از نزدیک ببینند.

وی با اشاره به اینکه وزیر نفت برای انتقال گاز صنایع موافقت کرده است، بیان کرد: توسعه گاز توسعه فولاد و صنایع را به دنبال دارد و این توسعه اشتغال ایجاد می کند؛ وجود معادن اثرات مثبتی را برای منطقه، شهرستان، استان و کشور دارد اما حق و حقوق مردم آن منطقه باید رعایت شود.

شریعتی با بیان اینکه وجود صنایع و کارخانجات در منطقه در کنار همه مزایا و فواید، مشکلاتی هم به همراه دارد که با پیگیری و همدلی مسئولان منطقه قابل حل است، ادامه داد: پیگیر این مسئله هستیم که سهم هر منطقه از حقوق دولتی معادن به شهرستان زرند برگردد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان کوهبنان بیان کرد: شهرستان کوهبنان محرومیت های زیادی دارد و معدن سرب و روی که در این منطقه شناسایی شده که می تواند این منطقه را متحول کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عنوان بهشت معادن شناسنامه عمومی این شهرستان ها است و شهرستان های زرند و کوهبنان ظرفیت های بارز و نهان بالایی در حوزه معادن دارند، گفت: یکی از نگرانی های ما نقص ها و مشکلاتی است که در معادن این منطقه است.

وی با اشاره به بازدیدهایی که وزرا و مسئولان تراز اول کشور از این منطقه داشتند، بیان کرد: مسئولانی که در مرکز کشور هستند باید بدانند که کارگران این منطقه نیازمند مساعدت جدی مسئولان هستند، باید سختی کار و نیازهای کارگران در ابعاد مختلف را از نزدیک ببینند و بی پرده پای حرف ها و گلایه های آنها بنشینند.

شریعتی با بیان اینکه کارگرانی که در عمق معادن کار می کنند در طول ها سال ها کار سخت فرسوده می شوند و توان ۳۰ سال کار سخت را ندارند، افزود: این کارگران بعد از ۱۵ سال باید بازنشسته شوند، مسئله ضریب ۲ کارگران معادن را من مطرح و این مصوبه را پیگیری کردم.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد علوی در شهرستان کوهبنان، گفت: با حضور بنیاد علوی در این شهرستان عنایت بزرگی به مردم کوهبنان شده و مصوبات مهمی برای کوهبنان گرفته شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات بنیاد علوی برای کوهبنان بی نظیر بود، افزود: نزدیک به هزار میلیارد تومان مصوبات برای کوهبنان به عنوان یک شهر کم برخوردار در حوزه های مختلفی چون احداث مدرسه، آمبولانس، تسهیلات، مبلمان شهری، جهیزیه و بسته معیشتی گرفته شد.

وی در ارتباط با آلایندگی های کارخانجات و صنایع با رئیس محیط زیست کشور جلسه داشتیم تا فکری برای حذف آلایندگی های صنعتی شود، گفت: پیگیری های لازم در این ارتباط انجام شده تا صنایع در صورت نیاز و تشخیص محیط زیست، دستگاه های ضد آلایندگی را نصب کنند و راهکارهای اساسی برای آن اندیشیده شود.

شریعتی با بیان اینکه صنایع و معادن هم زمینه رشد را در منطقه فراهم کرده و هم مشکلات و مسائلی ایجاد کردند که باید آسیب شناسی شده و مشکلات رصد شود، افزود: باید جلسات ماهانه در این ارتباط برگزار و با حضور مسئولان مسائل و مشکلات مطرح و پیگیری شود.

انتهای پیام/