استاندار کرمان:

اقتصاد استان از عدم کار گروهی و بیان نکردن مشکلات چوب می خورد

استاندار کرمان با تاکید بر این که فرهنگ کار گروهی و اقتصادی در استان بسیار کم وجود دارد، گفت: اقتصاد استان از عدم کار گروهی، پنهان کاری و بیان نکردن مشکلات چوب می خورد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در ادامه افزود: در بخش سرمایه گذاری در استان با پیگیری اتاق کرمان برخی موارد مانند پروژۀ خط ۱۱ لولۀ گاز و همچنین با پیگیری استانداری، پروژۀ خط دوم انتقال آب خلیج فارس که ۱۰۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به استان کرمان است، در حال انجام است.

وی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، بیان کرد: برگزاری همایش کرمان آیدکس که سال گذشته توسط اتاق کرمان برگزار شد تجربۀ خوبی بود و باید برای ادامه دار بودن آن برنامه ریزی و پروژه های تعریف شدۀ سرمایه گذاری در این همایش، به روزرسانی و اولویت بندی شوند.

فداکار با بیان اینکه بزرگترین تسهیلات گیرندگان استان دو شرکت بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: در حوزۀ سرمایه گذاری استفاده از تسهیلات صندوق توسعۀ ملی و ابزارهای بازار سرمایه می تواند به تامین مالی پروژه ها کمک کند که البته در حوزه های انرژی و احداث نیروگاه باید دولت به بخش خصوصی یاری رساند.

وی همچنین با اشاره به پس گرفتن زمین ها و آزاد شدن پهنه های معدنی برای واگذاری به سرمایه گذاران افزود: یکی از متهمان این موضوع سازمان ایمیدروست که امیدواریم با فعال کردن قانون ۲۰ معادن بتوان در این رابطه چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/