پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:

دولت مکلف به پیگیری خسارات قطع برق واحدهای تولیدی است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان سرمایه گذاری در صنعت برق را نیاز ضروری استان دانست و با اشاره به خسارات وارده به واحدهای تولیدی ناشی از قطعی (برنامه ریزی شدۀ) برق گفت: دولت مکلف به پیگیری خسارات این واحدها است. شاید با آغاز شهریور ناترازی برق کاهش یابد.

به گزارش صدای زرند، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین پروژۀ تولید سلول های خورشیدی حدود یک سال پیش در کرمان، افزود: این پروژه نیازمند حمایت جدی وزارت نیرو است و تاخیری در اجرای آن داشتیم که حل شده است. این پروژه مشکلات برق استان را حل خواهد کرد و اگر حمایت لازم صورت گیرد، حداکثر تا ابتدای سال آینده اولین خط آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی دوم شهریورماه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با مدیران وزارت نیرو در کرمان اظهار کرد: انتظار داریم وزارت نیرو برنامۀ جامعی برای کاهش ناترازی برق ارائه دهد و در آیندۀ نزدیک این ناترازی به صفر برسد.

پورابراهیمی با اشاره به احکام برنامۀ هفتم توسعه یادآور شد: وضعیت ناترازی مصرف برق کرمان نسبت به سایر استان ها بهتر است.

وی همچنین با گلایه از عملیاتی نشدن برق فولاد راور خاطرنشان کرد: متاسفانه عملیات اجرای اتصال شبکه انجام نشده است و با راه اندازی این کارخانه حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر این که باید اقدامات ویژه ای برای مسائل آب انجام شود، افزود: انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان و شهرهای شمالی اجرا می شود و طبق آخرین جلسات و با تغییرات فنی (ادغام خطوط) شاهد تسریع در اجرای این طرح خواهیم بود و هزینه های این طرح از طریق اعتبارات دولتی و شرکت ها تامین خواهد شد.

وی با درخواست ارائه گزارشی از وضعیت انتقال آب از سد قدرونی به راور، در ادامه بیان کرد: پهنه های سیلابی استان را مشخص و راهکار ارائه دهید زیرا بخشی از کارها در استان و شهرستان کرمان به این علت قفل شده است.

انتهای پیام/