توسط شبکه دامپزشکی شهرستان زرند صورت گرفت:

برگزاری اردوی جهادی در روستای گوراب جمعه به مناسبت هفته دولت

رئیس اداره دامپزشکی زرند ضمن گرامیداشت هفته دولت، از برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در روستای محروم گوراب جمعه خبر داد.

به گزارش صدای زرند به نقل روابط عمومی شبکه دامپزشکی، “حسن لطفعلی پور” رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند در این رابطه اظهار داشت: از آنجا که یکی از رسالت های اصلی دامپزشکی حراست از سرمایه دامی کشور است، این شبکه هر سال چندین نوبت به همه روستاهای حوزه شهرستان مراجعه نموده و با اقدامات جهادی پیشگیرانه خود مانع بروز و شیوع بیماری های دامی و در نتیجه تولید پایدار در روستا می شود.

وی افزود: در این اردوی جهادی تعداد ۳۰۰۰ راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردید. لازم به ذکر است بیماری تب برفکی مسری ترین و پرضررترین بیماری دامی است و بیشتر با علائم آبریزش از دهان و لنگش شناخته می شود.

رئیس اداره دامپزشکی زرند ضمن اعلام واکسینه شدن ۵۰۰ راس بره نابالغ علیه بیماری مهلک تب مالت در این اقدام، تاکید کرد: تب مالت بیماری مشترک بین دام انسان است که در انسان دارای علائم فراوان و جبران ناپذیری بوده و یکی از راه های اصلی آن واکسینه شدن دام ها علیه این بیماری می باشد.

وی سایر اقدامات جهادی این شبکه را واکسینه نمودن ۲۰ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری خطرناک و مرگبار هاری و سمپاشی حدود ۵۰۰۰ متر مربع اماکن دامی این روستا جهت مبارزه با انگل های خارجی و ناقلین بیماری ها توسط اکیپ های جهادی این شبکه برشمرد.

لطفعلی پور در پایان از برگزاری کلاس های آموزشی و آشنایی دامداران با علائم، راه های انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری های دامی خبر داد و افزود: آموزش و آگاهی بخشی به هیچ عنوان هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای آینده می باشد.

photo6390548325 photo6390557242

انتهای پیام/