رئیس دادگستری زرند؛

راهکارهای احصا شده در خصوص ایمن سازی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز زرند اجرایی شوند

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند در جلسه ای که برای رفع نقاط حادثه خیز در دفتر امام جمعه زرند برگزار گردید، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در دادگستری برای کاهش تصادفات بر اجرای مصوبات آن ها تاکید کرد.

به گزارش صدای زرند به نقل روابط عمومی دادگستری زرند، وی افزود: با توجه به وجود دلایل چند برای تصادفات، برای موفقیت در پیشبرد اهداف بایستی موضوع به شکلی جامع بررسی شود، بگونه ای که مشخص شود چه عواملی باعث تصادفات است و همچنین در محورهایی که آمار تصادفات در آن ها بالاست، آیا تعداد تلفات جانی در جاده های دو طرفه و دو بانده برابری می کند و‌ یا تفاوت چشمگیر دارد و چرایی آن ها بررسی شود.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: اصولا نوع تصادف و میزان تلفات در محورهای یک طرفه و دو طرفه، مختلف است، بگونه ای که گاهی دو بانده شدن جاده ها نیز مخاطراتی به واسطه رفتارهای پرخطر برخی رانندگان و سرعت بالا به دنبال داشته که منجر به تلفات شدیدتر نیز شده است؛ بنابراین در کنار جاده سازی بایستی فرهنگ سازی، نصب علائم هشدار دهنده و… نیز انجام شود.

فرحبخش گفت: تا به امروز در دستگاه قضایی جلسات متعددی در خصوص تصادفات برگزار و مشکلات و راهکارها نیز احصا شده است. اما حل بسیاری از مشکلات، بلند مدت بوده و نیازمند مداخله و اخذ بودجه از مراجع تصمیم گیر در پایتخت دارد لکن در دیگر موضوعاتی که امکان پیگیری در شهرستان دارد تا به امروز در زیر چتر دادستانی شهرستان اقدامات مختلفی انجام شده و با شناسایی نقاط حادثه خیز و اعلام آن ها به ادارات متولی مهلتی تعیین تا با اولویت بندی نسبت به رفع نقاط حادثه خیز با امکانات موجود اقدام شود.

وی افزود: اما در حوزه دو بانده کردن جاده ها دولت در حوزه معادن درامدهایی دارد که بخشی از آن متعلق به شهرستان است و در صورت وصول حقوق زرند مطابق قانون امکان حل بسیاری از مشکلات وجود دارد، لکن این موضوع نیز نیازمند پیگیری مستمر مسئولان ارشد شهرستان و مدیران ادارات مربوطه است که بایستی بدون مصلحت اندیشی و تعارف برای دریافت حقوق شهرستان مطالبه گری نمایند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند اظهار داشت: مسئولین معادن در جلساتی که با آن ها برگزار شده است، عنوان داشتند: علی رغم پرداخت حقوق و عوارض قانونی دولت باز حاضر به همکاری و در اختیار گذاردن ماشین آلات خود جهت اصلاح جاده ها هستند که به همین جهت گارگروهی جهت تقسیم وظایف و سهم هر معدن تشکیل تا اقدامات لازم انجام شود.

نماینده عالی دستگاه قضایی در شهرستان زرند در پایان با اشاره به ظرفیت سپاه و بسیج سازندگی و لزوم بهره گیری از ظرفیت این نهاد انقلابی، تاکید کرد: در جلسات پیشنهادات و راهکارهای دقیقی ارائه می شود که متاسفانه عملیاتی نمی شود، به همین جهت در دور باطل برگزاری جلسات و تکرار مشکلات قرار گرفته ایم؛ از این روی به نظر بیش از برگزاری جلسه، نیازمند اجرای دقیق مصوبات هستیم که دستگاه قضایی در این حوزه نیز با جدیت ورود خواهد کرد تا دستگاه های متولی وظایف خود را به انجام رسانند.

photo6236923020 photo6236922204 photo6236902766 photo6236919664

انتهای پیام/