طی بازدید از محورهای حادثه خیز شهرستان مطرح شد؛

لزوم اقدام همه جانبه دستگاه ها برای رفع نقاط حادثه خیز شهرستان زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند در حاشیه بازدیدی که به همراه دادستان، سرپرست اداره راهداری و فرمانده پلیس راه زرند از محورهای مواصلاتی شهرستان صورت گرفت، از برنامه ویژه دستگاه قضایی برای رفع نقاط حادثه خیز خبر داد.

به گزارش صدای زرند به نقل روابط عمومی دادگستری، وی افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان و نیز برنامه کنترل و کاهش تصادفات ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، جهت بررسی میدانی اقدامات انجام گرفته در خصوص ایمن سازی جاده ها بازدیدی با حضور دستگاه های متولی از نقاط حادثه خیز محور زرند به رفسنجان انجام تا با شناخت کمبودها و اولویت بندی، اقدامات آتی برنامه ریزی شود.

فرحبخش با اشاره به آمار تصادفات شهرستان و پرونده های تشکیل شده در دادگستری، حل مشکل موجود را چند بعدی دانست و تاکید کرد: در موضوع تصادفات عوامل مختلفی از جمله خطای انسانی، کیفیت خودروها و در نهایت محورهای نا ایمن نقش دارند که بایستی برای هر کدام برنامه ریزی خاصی صورت پذیرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند بیان داشت: در خصوص خطای انسانی بانک اطلاعاتی رانندگان پر خطر تهیه تا ضمن ارائه تذکرات لازم به این افراد، اقدامات فرهنگ ساز از قبیل ارسال پیامک، نصب بنر و… جهت کاستن از عوامل انسانی در بروز تصادفات انجام شود.

این مقام قضایی با تاکید به صنعتی شدن زرند و تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین در محورهای ترانزیتی شهرستان، جاده های موجود را پاسخگوی این حجم از تردد نداست و افزود: شرایط تحریمی و بودجه کافی قابل درک است اما به علت در خطر بودن جان شهروندان بایستی تمام دستگاه ها متولی ضمن بهره گیری از ظرفیت های شهرستان از قبیل صنایع که بخش قابل توجهی از مشکلات موجود به آن ها نیز مرتبط است، مطالبه گری لازم جهت اخذ بودجه کافی برای رفع نقاط حادثه خیز شهرستان انجام شود.

وی تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته طی سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای رفع نقاط حادثه خیز صورت گرفته اما واقعیتی که طی بازدید حاضر نیز شاهد آن هستیم، وجود مشکلات بسیاری است که طی سالیان متوالی به وجود آمده و با امکانات حاضر حل آن ها نیز عزم همگانی را می طلبد و در درازمدت امکان پذیر است.

فرحبخش در خصوص محور زرند به رفسنجان گفت: به طور قطع راه حل اصلی برای حل مشکلات محور فوق دو بانده نموده آن است اما در حال حاضر و در کوتاه مدت، بایستی نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز آن از جمله رفع پیچ های تند متوالی، شن ریزی و ایجاد شانه، خط کشی دو طرف جاده، عریض نمودن بخش های از مسیر، ایجاد روشنایی و… در راستای افزایش ایمنی کل محور اقدام شود.

نماینده عالی دستگاه قضایی در شهرستان اظهار داشت: به طور کلی دستگاه قضایی بنا به رسالت ذاتی خود از دستگاه های متولی مطالبه گری خواهد، تا وظایف خود را انجام دهد اما به جهت اهمیت موضوع، در خصوص اصلاح نقاط حادثه خیز خود پیشگام شده تا ضمن مستند سازی از نقاط حادثه خیز و آمار تحلیلی از تصادفات ادوار اخیر و انعکاس آن به مراجع تصمیم گیر و بالا دستی در سطح استان و کشور، برای کنترل و کاهش تصادفات و ایمن سازی جاده ها اقدام نماید.

photo6195480418 photo6184217608 photo6184213087 photo6184213776 photo6195480499

انتهای پیام/