یاداشتی پیرامون خاطره‌انگیز ترین دادستان زراوند

قویدل به زرند بازگشت!

یک ضرب المثل بسیار معروفی در فرهنگ پارسی وجود دارد که تبدیل به یک باور برای عموم شده است و آن اینکه چشم از چشم که رفت مِهر از دل می رود.

صدای زرند – سرویس اجتماعی: اما گویی این ضرب‌المثل هما جا و برای همه کس کاربرد ندارد و بعضی وقتها آدمهایی پیدا می شوند که می آیند و ۴سال خدمت می کنند و بنا به اصل نانوشته ی چرخشِ مدیران، به نقاط دیگری می روند و هرگز هم فراموش نخواهند شد.

سخن از سید مهدی قویدل است. دادستان اسبق شهرستان زرند و معاون فعلی رئیس کل دادگستری استان کرمان.

هنوز هم در هر کوی و برزن وقتی بخواهند یک مدیر مقتدر، باهوش، توانمند، فروتن و بدور از کبر و غرور ، راست قامت در برابر ظالم و خمیده برای دستگیری مظلوم را مثال بزنند هیچ خبری از مدیران نیست انگار سالهاست که مردم فراموش کرده اند که همین دو سال قبل چه کسی فرماندار بود و چه کسی شهردار و چه کسی رئیس فلان اداره و… ولی او فراموش نشده است.

اما دلیل اینهمه محبوبیت چیست؟ شاید بعدها بشود برای تمام روزها و لحظه هایی که در زرند به مبارزه با فساد پرداخت و به احقاق حقوق عامه توجه جدی می کرد یا در جلساتی که یک موضوع به گره می‌خورد و او با یک جمله گره گشایی می کرد . یا شبهایی که تعدادی مدیر را با خود به خانه های مخروبه می برد تا بفهمند زیر پوست این شهر چه خبر است . یا وقتی حق کودکی یتیم را می گرفت و گروهی را برای فکر کردن و برنامه دادن جهت آتیه ی طفل به اتاق خود فرا می‌خواند. یا وقتی که متوجه شد زنی با دو فرزند معصوم در سرمای زمستان در یک آلونک در حاشیه ی یک روستا زندگی می کند ، با عصبانیت چند مدیر را همراه کرد تا در کمتر از دو روز آن زندگی رقت بار را به یک حالت عادی تبدیل کنند و بعدها به تک تک مدیران مرتبط هشدار داده بود که چرا این مشکلات را نمی بینند و حل نمی کنند . یا وقتی که او بعنوان خالق یک طرح بزرگ در مواجه و مقابله و پیشگیری از سرقت پسته شد با چه دغدغه ای بفکر حفظ دسترنج محصولات کشاورزان بود یا وقتی کارگرانی که از کارفرمایان شکوه داشتند و او با یک تلفن تمام ماجرا را خاتمه می داد یا حتی یا حتی یا حتی…..

می‌شود برایش یک کتاب نوشت.

او اگر چه زرندی نبود ولی بارها خود را شهروند افتخاری زرند می خواند و از هر مدیری او ” زرندی تر ” بود.

نام قویدل با آنهمه مهربانی و محبتی که به تمام مردم داشت اما برای گروه آشوبگر و دزد و سارق و اختلاسگر و …. چونان گُرزی آتشین بود که بالای سرشان سنگینی می کرد.

باری، چند روز قبل دوباره سید دلها و مثل همیشه بی سر و صدا به زرند بازگشت. اما اینبار صرفا به جهت بازدید از طرح پیشگیری از سرقت پسته که ۴سال قبل خودش آنرا در زرند آغاز کرد و اکنون در تمام استان و حتی استان‌های دیگر هم برگزار می شود.

قویدل از تلاش و همت تمام کسانی که در این مسیر نقشی ایفا می کنند از رئیس دادگستری و دادستان، از فرمانده هان نظامی و انتظامی و سایرین تشکر کرد و زمانی که دوباره زرند را ترک می کرد یک سوال در عمق چشمانش موج می زد.

آیا امسال هم سرقت پسته به عدد صفر نزدیک خواهد شد؟؟

photo 2023 08 10 21 46 33 photo 2023 08 10 21 46 25 photo 2023 08 10 21 46 23

انتهای پیام/