اعلام شماره های پاسخگوی مشکلات داوطلبین انتخابات مجلس در استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فرمانداری کرمان محل ثبت نام نیست بلکه محلی برای رفع ابهامات و مشکلات داوطلبین است و داوطلبین استان کرمان اگر سئوالی داشتند می توانند با شماره های ۳۲۲۲۴۷۵۴ و ۳۲۲۶۷۱۲۱ تماس بگیرند.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار امروز ۱۶ مردادماه در حاشیه بازدید از محل پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری کرمان اظهار کرد: براساس قانون جدید که اخیرا ابلاغ شده، تغییراتی در قانون انتخابات ایجاد شده که یکی از آنها پیش ثبت نام کاندیداها است.

او بیان کرد: پیش ثبت نام از امروز آغاز شده و متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از امروز تا ۲۲ مرداد به مدت یک هفته مهلت دارند تا درخواست خود را در سامانهhttp://keshvar.moi.ir ثبتکنند.

استاندار کرمان با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کاندیداتوری در این مرحله اظهار کرد: داوطلبین در صورت طی کردن درست فرایند ثبت نام کد رهگیری دریافت می کنند.

او تاکید کرد: فرمانداری کرمان محل ثبت نام نیست بلکه محلی برای رفع ابهامات و مشکلات داوطلبین است و داوطلبین استان کرمان اگر سئوالی داشتند می توانند با شماره های ۳۲۲۲۴۷۵۴ و ۳۲۲۶۷۱۲۱ تماس بگیرند. همه فرایند ثبت نام در سامانه انجام می شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: پیش ثبت نام شاید در افکار عمومی خیلی جا نیفتاده باشد ضمن آنکه خیلی قطعی نبود که این قانون اجرایی شود لذا ممکن است احزاب و شخصیت های سیاسی آمادگی لازم را نداشتند.

او با درخواست از رسانه ها برای فضاسازی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه تصریح کرد: شاید احزاب هنوز لیست های خود را آماده نکرده باشند لذا همه افرادی که خود را در این زمینه توانمند می دانند، حتما ثبت نام کنند.

فداکار از تاثیرات مثبت پیش ثبت نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورد و گفت: عملا دوره تبلیغات غیررسمی گسترده تر می شود و در افکار عمومی داوطب مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد و به انتخاب بهتر و منطقی تر نیز کمک می کند، ضمن آنکه مراجع مربوطه فرصت کافی برای ارزیابی صلاحیت داوطلبین را دارند.

او بیان کرد: داوطلبین در هر نقطه از کشور می توانند ثبت نام کنند و نیاز نیست حتما به استان برای ثبت نام مراجعه کند. ضمن آنکه داوطلبین طبق قانون می توانند بعدا حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.

استاندار کرمان به کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: قانون را رعایت و الزامات اخلاقی را مراعات کنند.

او ادامه داد: امیدوارم که تخریب و فضاسازی های غیرواقعی شکل نگیرد.

انتهای پیام/