پرسپولیس-آلومینیوم؛ قهرمان فصل گذشته در پی نخستین برد در لیگ ۲۳

مسابقات بیست و سومین لیگ برتر فوتبال امروز چهارشنبه با انجام ۵ دیدار آغاز می شود.

به گزارش صدای زرند، مسابقات بیست و سومین لیگ برتر فوتبال امروز چهارشنبه با انجام ۵ دیدار آغاز می شود و اوج هیجان را شاهد خواهیم بود.

بسیاری انتظار داشتند این لیگ پیشرفت قابل توجهی حداقل در بخش سخت افزاری داشته باشد و حداقل شاهد استفاده از کمک داور ویدئویی در این مسابقات باشیم، اما این اتفاق رخ نداد. شاید مهم ترین تفاوت این مسابقات با فصل گذشته قوانین جدید بودجه ای و نقل انتقالاتی است و البته مسدود شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور تبریز در فاصله سه روز تا شروع مسابقات هم یک اتفاق تکان دهنده برای این تیم پرهوادار محسوب می شد.

نساجی مازندران – پیکان تهران؛ نساجی آسیایی مقابل پیکان خطیبی

هر دو تیم نسبت به فصل گذشته سرمربیان خود را تغییر داده اند. نساجی را به کنایه شعبه دوم آلومینیوم اراک در این فصل می نامند، زیرا به جز سیدمهدی رحمتی، چند بازیکن آلومینیوم از جمله وحید محمدزاده، محمود قائد رحمتی و … نیز به شهر خسته کوچ کرده اند. رشید مظاهری دروازه بان پیکان هم به این تیم آمده است. در سوی دیگر میدان تیم قدیمی پایتخت رسول خطیبی را جانشین مجتبی حسینی کرده است. خطیبی ابتدا سرمربی تیم دسته اولی مس کرمان شد، اما یکباره از آن باشگاه استعفا کرد و پشت فرمان پیکان نشست!

این تیم هم تغییرات زیادی در کادر بازیکنانش داشته و یکی از ارزان ترین تیم های لیگ برتر بیست و سوم محسوب می شود. پیکان فصل پیش را با رتبه یازدهم به پایان رساند و نساجی که دو سرمربی عوض کرده بود به رتبه ای بهتر از سیزدهمی نرسید، اما این مرتبه شرایط فرق می کند. نساجی یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان اسیاست و قدرتمندتر از فصل گذشته اسب خود را زین کرده است. نبرد دو تیم در لیگ برتر فصل گذشته برنده نداشت و هر دو بازی رفت و برگشت مساوی تمام شد.

ملوان انزلی – ذوب آهن اصفهان؛ نبرد دو تیم بی حاشیه و باشخصیت

در این مسابقه سرمربی سابق ذوب آهن مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. مهدی تارتار این فصل به ملوان آمده و تیمی شایسته تدارک دیده که قطعا هدفش حضور در میانه بالایی جدول است ذوب آهن هم سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان را جذب کرده تا شاید در رتبه ای بهتر از نهمی برسد.

ملوان فصل گذشته ارزان ترین تیم لیگ بود، اما توانست نتایج قابل قبولی بگیرد و با مازیار زارع در لیگ ماندگار شد این فصل هم بعید است ملوانی ها تیمی ولخرج و گران باشند، اما قطعا تیمی قابل احترام و جنگنده خواهند بود. نبرد دو تیم با شخصیت و سختکوش فوتبال ایران یکی از جذاب ترین بازی ها خواهد بود بخصوص با حضور تماشاگران خونگرم ملوان.

گل گهرسیرجان – فولاد خوزستان؛ رونمایی از مربی یونانی لیگ با حضور تاج و بانوان

تقابل این دو تیم فصل گذشته به دلیل حضور امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان جذاب بود، این فصل هم منصوریان همچنان روی نیمکت فولاد است، اما قلعه نویی سرمربی تیم ملی شده و مارینوس اوزونیدیس یونانی هدایت گل گهر را برعهده گرفته. باید دید این مربی یونانی بی حاشیه چه سبک فوتبالی را به تیم گل گهر و هوادارانش هدیه خواهد داد.

هر دو باشگاه شرایط مطلوب ساختاری، مالی و مدیریتی دارند و همه امیدوارند هفته نخست شاهد یک بازی جذاب و تماشایی در سیرجان با حضور تماشاگران خانم باشند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم به این شهر سفر می کند تا در هفته اول لیگ برتر از نزدیک شاهد نبرد این دو تیم صنعتی و البته حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه باشد.

پرسپولیس – آلومینیوم اراک؛ تقابل قهرمان با گربه سیاه در افتتاحیه لیگ

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که در ۶ بار در این سال های اخیر جام قهرمانی را گرفته در هفته نخست در خانه میزبان تیمی سختکوش و جنگنده آلومینیوم اراک است تیمی که لقب گربه سیاه پرسپولیس را یدک می کشد و جالب است که دو تیم تاکنون ۵ مسابقه باهم داشته اند که ۲ برد سهم پرسپولیس، ۲ برد سهم آلومینیوم بوده و یک بازی هم مساوی شده است. آلومینیوم اراک با رسول خطیبی و سیدمهدی رحمتی حریفان سرسختی برای سرخپوشان تهرانی بوده اند و حالا مجتبی حسینی دستیار سابق یحی گل محمدی هدایت آلومینیوم را برعهده گرفته است. مربی که فصل گذشته با پیکان بازی درخشانی مقابل پرسپولیس ارایه کرد، اما در نهایت با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد آن هم در حالیکه مثلا میزبان بود! حالا در افتتاحیه لیگ حسینی دوباره به مصاف پرسپولیس می رود.

پرسپولیسی ها دوست داشتند در این مسابقه جام قهرمانی سوپرجام را از سازمان لیگ تحویل بگیرند اما گویا مراسم اهدای جام به هفته سوم موکول شده است! تیم قهرمان شرایط مطلوبی دارد و شاید بزرگ ترین دغدغه اش نداشتن مهاجم نوک ششدانگ است. حفظ علیرضا بیرانوند درون دروازه و حضور گولیسانی و پورعلی گنجی و جذب مدافعی چون حسین کنعانی زادگان باعث شده که سرخپوشان خیالشان در دفاع راحت باشد. جدایی پرسرو صدای کمال کامیابی نیا از پرسپولیس شاید بعد از ماجرای بیرانوند مهم ترین حاشیه این تیم در نیم فصل محسوب می شد.

همه منتظرند ببینند پرسپولیس آسیایی در هفته اول مقابل هوادارانش در ورزشگاه آزادی چه نمایشی از خود ارایه خواهد کرد. تیمی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های پرستاره عربی بازی کند. مسابقه دو تیم احتمالا زیر بارش تابستانی باران برگزار می شود!

استقلال خوزستان – شمس آذر قزوین؛ تقابل تازه واردها

آخرین بازی چهارشنبه در اهواز بین دو تیم تازه لیگ برتری شده استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین برگزار می شود، شمس آذر به عنوان قهرمان به لیگ برتر آمد اما به دلیل استفاده از یک بازیکن غیرمجاز و شکایت باشگاه سایپا با رای انضباطی لیگ برتر را با منفی سه امتیاز شروع خواهد کرد و از آبی پوشان اهوازی در لیگ برتر عقب تر است.

شمس آذر با سعید دقیقی مربی خود بازی های درخشانی در لیگ برتر انجام داد و قهرمان شد اما استقلال خوزستان با سیروس پورموسوی به عنوان نایب قهرمان و تیم دوم به لیگ برتر صعود کرده است. در واقع این مسابقه فینال لیگ یکی فصل گذشته که در لیگ برتر برگزار می شود. هر دو تیم ضمن استفاده از کادر مربیانی مجرب از جمله کم هزینه ترین تیم های لیگ برتر این فصل محسوب می شوند. استقلال خوزستان را بومی ترین تیم لیگ بیست و سوم می دانند.

برنامه مسابقات هفته نخست لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۸ مرداد

نساجی مازندران – پیکان تهران- ساعت ۱۹- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

گل گهر سیرجان – فولاد خوزستان- ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه شهیدسردار سلیمانی سیرجان

پرسپولیس – آلومینیوم اراک- ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران

ملوان بندرانزلی – ذوب آهن اصفهان- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تختی انزلی

استقلال خوزستان – شمس آذر قزوین- ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه غدیر اهواز

پنجشنبه ۱۹ مرداد

فولادمبارکه سپاهان اصفهان – تراکتورتبریز- ساعت ۱۹- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

هوادارتهران – مس رفسنجان- ساعت ۱۹- ورزشگاه پاس قوامین تهران

صنعت نفت آبادان – استقلال- ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه تختی آبادان

انتهای پیام/