رئیس اتاق کرمان:

سال گذشته ۴۰ هزار شغل در استان ریزش داشته است

رئیس اتاق کرمان با بیان این که باید بررسی شود سرمایه گذاری ها با چه اولویتی در استان انجام شود و چه نوع سرمایه گذاری هایی صورت گیرد، گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، سال گذشته بیش از ۶۰ هزار شغل در استان ایجاد شده اما در مقابل بیش از ۴۰ هزار شغل ریزش داشته و فقط ۲۰ هزار شغل باقی مانده است.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی طبیب زاده خاطرنشان کرد: از میزان اشتغال ایجادشده ۷۰ درصد مربوط به افراد با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم بوده و همچنین ۷۰ درصد این تعداد نیز مربوط به خوداشتغالی های تک نفره بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بیکاران استان دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا هستند و در اشتغال ایجاد شده ۰.۶ درصد افراد مدرک دکترا، ۲/۲ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۱۰ درصد مدرک کارشناسی دارند.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه همچنین در آمار اعلام شده ۳۹ درصد برای بانوان و ۶۱ درصد برای مردان اشتغال ایجاد شده است، افزود: عمدۀ مشکل بیکاری و اشتغال مربوط به قشر فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بانوان در سطح استان است.

وی یادآور شد: با وجود این همه ظرفیت، وضعیت اشتغال استان مناسب نیست که یا آمار صحیح بیان نمی شود و یا اشکالی در این موضوع وجود دارد.

طبیب زاده در نشست کمیسیون سرمایه گذاری و امورزیربنایی اتاق کرمان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های سنگینی در استان انجام شده است، گفت: سرمایه گذاری ها به سمتی پیش برود که از ظرفیت ها و فرصت ها برای افزایش اشتغال استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری پاشنۀ آشیل اقتصاد استان است، افزود: با وجود این که گفته می شود سرمایه گذاری های بسیاری به ویژه در معادن استان انجام شده اما مشکل اشتغال در استان بحث سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/