نظارت بهداشتی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در شهرستان زرند؛

اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعال گردید

رئیس اداره دامپزشکی زرند از فعال شدن اکیپ های نظارت بهداشتی بر ذبح دام و توزیع گوشت های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب اکیپ های ثابت در شبکه دامپزشکی و کشتارگاه دام و سیار در سطح شهر زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “حسن لطفعلی پور” رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند در این رابطه اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن ایام محرم و تقاضا برای خرید و ذبح دام جهت استفاده گوشت خوراک نذری هیات سینه زنی، اکیپ های نظارت بهداشتی بر اماکن فروش دام زنده و همچنین گوشت های قربانی فعال می گردند.

وی افزود: این اکیپ ها به صورت ثابت جهت مراجعه مردم و همچنین سیار در سطح شهرستان جهت بازدید از دام های زنده و گوشت های تهیه شده در هیات های عزاداری ساماندهی می گردند.

رئیس اداره دامپزشکی زرند ضمن اعلام این موضوع که کشتارگاه دام نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا دایر و آماده ارائه خدمات به همشهریان است، تاکید کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام بویژه بیماری تب کریمه کنگو که این روزها در کشور شایع می باشد و چند مورد نیز در استان دیده شده است.

وی تاکید کرد: همشهریان عزیز جهت حفظ سلامت خود و همچنین عزاداران محترم و باتوجه به فعال بودن کشتارگاه دام در این ایام، دام قربانی را در کشتارگاه ذبح و پس از ۲۴ ساعت نگهداری لاشه در پیش سرد گوشت خود را تحویل گیرند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با کشتارگاه دام، مقرر گردید در لیبل گوشت های قربانی مشخصات صاحب دام و کلمه دام قربانی درج گردد که با این کار از سوء استفاده برخی افراد سودجو جلوگیری می گردد.

لطفعلی پور همچنین به مراکز تحت نظر بهزیستی و کمیته امداد و سایر اماکن مذهبی که اقدام به دریافت نذورات به صورت دام زنده و یا لاشه کشتار شده می نمایند توصیه نمود: این مراکز نذورات مردمی را حتی المقدور به صورت وجه نقد دریافت نموده و در صورت دریافت دام زنده حتما جهت ذبح به کشتارگاه دام مراجعه نمایند و گوشت های نذری را هم به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری و سپس مصرف نمایند.

وی در پایان ضمن آرزوی قبولی عزاداری مردم شریف شهرستان اعلام کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا شبکه دامپزشکی جهت ارائه هر گونه خدمات و مشاوره بهداشتی به همشهریان دایر می باشد. و شماره ۳۳۴۸۹۰۱۸جهت دریافت گزارشات و تماس همشریان اعلام می گردد.

انتهای پیام/