بررسی و رفع مسائل و مشکلات بخش یزدان آباد در دستور کار حوزه قضائی زرند

دکتر ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با محوریت بررسی مشکلات بخش یزدان آباد و به میزبانی امام جمعه ی این بخش برگزار شد با رونمائی از طرح حمایت از کودکان به تشریح این طرح پرداخت.

به گزارش صدای زرند، رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با اشاره به عضویتِ مشروطِ ایران در کنوانسیون جهانی حقوق کودکان و اطفال گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احکام و شریعت دینی است و اینکه به مشروط بودنِ عضویتِ ایران اشاره کردم صرفا رعایت حدود و قوانین الهی و شریعت اسلامی و فقه متعالی شیعه است که باستناد این موارد برخی از مسائل پیرامون کودکان و اطفال مخالف مقررات اسلامی است و در دیگر موارد تمام قوانینی که در کنوانسیون به آن اشاره شده به صورت گسترده تر در قوانین حاکمیت اسلامی ما وجود دارد و از این حیث ما صاحب کاملترین مقررات و قوانین هستیم که سلامت و سعادت تک تک شهروندان ایران را ضمانت کرده و اینکه در برخی موارد شاهد برخی آسیب‌ها علیه کودکان هستیم به ترک فعل مدیران بازمی گردد نه خلاء قانون.

فرحبخش با اشاره به اینکه قانونگزار سن کودک را برای پسران زیر ۱۸ سال مصوب کرده است افزود: طی مدتی که در شهرستان زرند مسئولیت پذیرفتم تاکنون حتی یک مورد هم برای هیچ کودک و نوجوان زیر ۱۸سال حکم حبس صادر نشده است .

رئیس حوزه قضائی شهرستان خطاب به شهرداران گفت: پدیده ی کودکان کار و نیز کودکانی که در سطح جامعه به تکدی گری مشغولند باید دغدغه ی مدیران شهری باشد و با مشاهده ی چنین مواردی وفق قوانین نسبت به شناسایی و معرفی آنان به بهزیستی و سایر ادارات مرتبط اقدام نماید.

فرحبخش به کودک آزاری،شکنجه، تعرض جسمی علیه کودکان بعنوان شنیع ترین جرائم نام برد و تاکید کرد: دستگاه قضایی قطعا این نوع رفتارهای بزه کارانه را با حساسیت و در اسرع وقت پیگیری و با مرتکبین جرم و ظلم علیه کودکان و نوجوانان به شدت برخورد خواهد کرد ضمن اینکه در صورت سهل انگاری دستگاه‌های متولی این امور از جمله شهرداری ها، بهزیستی و دیگر ادارات تحت پوشش وزارت کشور که به نوعی در مواجه با این موارد وظایفی را عهده دار هستند بعنوان ترک فعل مورد پیگرد قانونی و پس از احراز ترک فعل وفق قانون از مسئولیت خلع و برکنار خواهند شد.

دکتر فرحبخش در تشریح بند دیگری از طرح مذکور ، فراهم بودن شرایط تحصیل را از حقوق مسلم کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد که هیچکس حق ندارد جلوی تحصیل کودکان و نوجوانان را بگیرد حتی والدین آنان و در صورت مشاهده چنین مواردی باید هم شهروندان و هم دستگاه‌ها حساسیت بخرج دهند و نسبت به ارسال گزارش به دستگاه مربوطه که بهزیستی می باشد اقدام نمایند و در صورت امتناع والدین نسبت به تحصیل فرزندان و یا اعزام کودکان و نوجوانان برای اشتغال موضوع از طریق دادستانی پیگیری خواهد شد ضمن آنکه صاحبان مشاغل و اصناف و بازاریان حق بکارگیری کودکان کار را در واحدهای خود ندارند و در صورت انجام چنین کاری عمل آنان جرم انگاری خواهد شد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان افزود: اگر در یک جامعه تربیت کودکان در یک محیط مساعد و مناسب شکل گیرد قطعا این کودکان در سنین جوانی اقدامات مجرمانه ای نخواهند داشت و ماحصل این اتفاق ، امنیت و آسایش تمام مردم خواهد بود.

عالی‌ترین مقام قضائی شهرستان با اعلام اینکه مترقی ترین قانون را در کشور داریم و اگر نقاط ضعفی وجود دارد صرفا به نقص یا اجرای غلط قوانین یا ترک فعل در ادارات و دستگاه‌ها مربوط است خاطرنشان ساخت؛ با اجرای دقیق قوانین می توان جامعه ای آرمانی و عاری از جرم و خشونت و بزهکاری بسازیم و این میسر نمی شود جز اینکه هم مدیران انقلابی پای کار باشند و هم سطح فرهنگ عمومی و دانش حقوقی شهروندان ارتقاء یابد .

در ادامه این نشست برخی از مشکلات بخش یزدان اباد توسط حجه الاسلام والمسلمین ایزدی امام جمعه ، احمد ایزدی شهردار و اکبر ایزدی بخشدار بخش یزدان آباد مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد .

تکمیل و تجهیز سالن ورزشی یزدانشهر، برخورد قاطع با سارقین و برهم زنندگان نظم عمومی و مالخرها، اجرای کامل مصوبات طرح پیشگیری از سرقت پسته از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت .

photo5797711336 1

انتهای پیام/