در مراسم افتتاح مرکز درمان اعتیاد بانوان کرمان مطرح شد؛

زنان پس از ترک اعتیاد حمایت شوند

مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور با تاکید بر حمایت از معتادان بهبودیافته، گفت: ابعاد مختلف توانمندسازی افراد باید در نظر گرفته شود و نباید افراد معتاد پس از دورۀ کوتاهی رها شوند، بلکه باید حمایت ها ادامه دار باشد.

به گزارش صدای زرند، زینب اختری با اشاره به راه اندازی سومین مرکز درمان اجتماع محور کشور در کرمان، افزود: سلامت روان افراد دارای اعتیاد باید با مشاوره بهبود پیدا کند و درمان با مشارکت اعضای خانواده پیگیری شود تا فرد به اجتماع برگردد.

وی ادامه داد: توانمندسازی زنان پس از اعتیاد بسیار مهم است و بر مهارت های فردی و اجتماعی این افراد نیز تاکید داریم تا پس از انتخاب شغل به خود و خانواده کمک کنند.

اختری در مراسم افتتاح سومین مرکز درمان اجتماع محور کشور در کرمان با تقدیر از زحمات و تلاش های انجام شده در تجهیز و راه اندازی این مرکز، حفظ و ارتقا کرامت والای انسانی به ویژه جایگاه ارزشمند بانوان در جامعه و به طور خاص در خانواده را از ارزشمندترین و بهترین خدمات به جامعه دانست و گفت: بازگرداندن بانوانی که اغلب ناخواسته به این بلای خانمانسوز گرفتار شده اند به دامان خانواده، مسیری مطمئن در کسب رضایت پروردگار است.

وی با بیان اینکه امروز درگیر آسیب های اجتماعی هستیم، ادامه داد: بانوان به عنوان عمود خانواده اگر حال شان خوب باشد، سایر اعضای خانواده نیز حال خوبی خواهند داشت.

اختری افزود: در مسائل و مشکلات باید دست به دست یکدیگر بدهیم و افراد کنشگری که در این حوزه داوطلب فعالیت هستند را راهبری و حمایت کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم موضوع اعتیاد در استان کرمان را جدی دانست و گفت: نحوۀ مواجهه با پدیدۀ اعتیاد در دهه های گذشته رویکرد تخصصی نبوده که این نگاه تغییر کرده و به سمت علمی و تخصصی رفته است.

علیرضا وحیدزاده با اشاره به اهمیت بازتوانی و نجات بانوانی که در گرداب مهلک اعتیاد گرفتار شده اند، بیان کرد: بازگرداندن افراد گرفتار در دام این بلای خانمانسوز به دامان خانواده و جامعه، بدون تردید از ارزشمندترین خدمات به جامعه است که مستلزم طی کردن مسیری درست و اثربخش است تا با پایداری و تداوم، زمینه ساز بازگشت موفق فرد به آغوش خانواده و جامعه باشد.

وی با بیان این که مرکز tc از کامل ترین و موثرترین متدهای روز و علمی دنیا بهره مند است، افزود: بر پایۀ تجارب به دست آمده از سال ها فعالیت این گونه مراکز، در شهر کرمان و سایر نقاط کشور، مراکز tc نتایج قابل قبولی را در به نتیجه رساندن چرخۀ درمان اعتیاد به همراه داشته اند که این مهم عزم مسئولین در راه اندازی این مرکز برای خدمت دهی به بانوان را جدی تر کرد و اکنون شاهد آغاز به کار سومین مرکز در سطح کشور از این نوع در شهر کرمان هستیم.

وحیدزاده با تقدیر از شهردار کرمان به واسطۀ همراهی با بهزیستی ادامه داد: باید درک کنیم که جامعه به شدت به خدمات ما نیاز دارد و باید با تعامل و هم افزایی، بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم.

سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان کشور در کرمان(t.c) با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان، با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و با اشتغال هفت نفر آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/