هفتصد و بیست و یکمین کارگاه صنایع‌ دستی زرند افتتاح شد

معاون فرماندار زرند گفت: یکی از مهمترین درس هایی که خانواده باید به فرزندان آموزش دهد بحث مهارت های زندگی و آموزش مهارت و هنر است.

به گزارش صدای زرند، آئین افتتاح کارگاه تولیدی و آموزشی سفالگری و سرامیک سنتی “کپال” با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

این کارگاه با سرمایه گذاری خانم عرب از دانش آموختگان رشته صنایع دستی دانشگاه شهید باهنر کرمان و در فضایی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال دائر گردیده است.

معاون فرماندار زرند با قدردانی از همت خواهران عرب در ایجاد این کارگاه تولیدی و آموزشی گفت: نقش آفرینی جوانان نخبه در تحقق اقتصاد مقاومتی بر هیچکس پوشیده نیست و این کارگاه نمونه ی بارزی از این نوع تلاش های جامعه ی جوان در شکوفایی اقتصاد کشور است.

محمد ایزدی با تمجید از حمایت والدین این دو خواهر هنرمند افزود: یکی از مهمترین درس هایی که خانواده ها باید در قالب مهارت‌های زندگی به فرزندان خود آموزش دهند این نوع نگاهی است که یک خانواده ی فرهنگی، فرزندان خود را در رشته هایی که علاقه دارند کمک می کنند تا بتوانند با کسب هنر و مهارت، آتیه ایی روشن بسازند.

وی با تاکید بر بخشنامه های ابلاغی مبنی بر حمایت از تولیدات صنایع دستی توسط دستگاه‌های اجرائی خاطرنشان ساخت دستگاه اجرائی شهرستان زرند، برای حمایت از تولید صنایع دستی با توجه به اعتقادی که در این بخش نسبت به تحقق شعار سال دارد از هیچ اقدامی چشم پوشی نمی کند و البته انتظار داریم با توجه به شرایطی که دولت مردمی دکتر رئیسی برای رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی مهیا ساخته است قشر جوان و پویای شهرستان مشارکت نمایند و مطمئن باشند که فعالیت در حوزه های صنایع دستی و گردشگری آینده ی بسیار خوبی دارد مشروط به اینکه هنر بازاریابی هم در کنار تولید آموزش داده شود و بنظرم ابزار رسانه، برگزاری جشنواره ها، شرکت در نمایشگاه‌ها، و برند سازی محصولات می تواند بسیار موثر واقع شود.

محمد اسلامی هم گفت: هنر سفالگری ریشه ای کهن در شهرستان زرند داشته و اوج هنرمندی زرندیها را در لابلای اسناد تاریخی می توان در دوران صفویه پیدا کرد،جائی که کار هنرصنعتگران زرند به چین صادر میشد و این نکته ی بسیار مهمی است که هنر زرندیها چنان جاذبه ای داشته که به سرزمین چین که خود از سرآمدان تولیدات دستی بوده صادر می‌ شد.

رئیس میراث زرند با اشاره به وجود ۷۲۰ کارگاه فعال شناسه دار صنایع دستی در جای جای شهرستان زرند گفت: در ایام مبارک دهه ی امامت و ولایت خوشحالیم که هفتصد و بیست و یکمین کارگاه صنایع دستی در شهر زرند به بهره برداری رسید.

اسلامی با تقدیر از حمایت فرماندار زرند از حوزه صنایع دستی گفت: تاکید جناب فرماندار، حمایت از صنعتگران در بحث اعطای تسهیلات، برگزاری نمایشگاهها، معرفی صنعتگران جهت استفاده از خدمات بیمه اجتماعی و تعامل با بنگاه‌های اقتصادی جهت خرید تولیدات صنایع‌دستی است و این مسیر و بستر فراهم شده است.

فاطمه عرب گفت: تحصیلاتم در رشته ی ریاضی و فیزیک بود و در دانشگاه هم با علاقه ای که داشتم به تحصیل در رشته صنایع‌دستی پرداختم و همزمان با تحصیل، اقدام به تولید و فروش این مصنوعات می کردم و بحمدالله توانستم از همین طریق پس اندازی داشته باشم که بلافاصله پس از اتمام دانشگاه، با کمک پدر و مادرم و همکاری دیگر خواهرم که او نیز از هنرمندان رشته تذهیب،نگارگری، و هنر نقاشی های اصیل ایرانی می باشد توانستیم این فضا را مهیا کنیم و قطعا امکان ارائه ی آموزش هم وجود دارد و برای توسعه ی کار خود که می تواند زمینه اشتغال ثابت برای چند نفر را فراهم کند هم نیاز به تسهیلات داریم که در همین رابطه هم پرونده ای در اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی زرند تشکیل شده و انشاالله با حمایتی که صورت می گیرد بتوانیم بار دیگر، هنر سفالگری را بلندآوازه نمائیم.

گفتنی است این کارگاه در خیابان ۱۷ شهریور زرند نبش کوچه شماره ۱۸ برای بازدید شهروندان و نیز آموزش به علاقمندان اعلام آمادگی نموده است.

انتهای پیام/