سخنی با استاندار کرمان

الفبای خدمت در زرند با سیرجان فرق دارد؟

سلام خدمت جناب آقای دکتر فداکار، استاندار محترم کرمان. قبل از آغاز سخن، به نمایندگی از طرف خانواده ۹۰ هزار نفری "صدای زرند" به حضرت‌عالی خسته نباشیدی بزرگ به سبب خدمات ارزشمندتان که در راستای رسیدن به مدینه فاضله مورد تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد‌ظله عالی) و دولت خدمتگزار آیت‌الله رئیسی دارید، خدمتتان عرض می‌کنم.

صدای زرند – حسن ضیاءالدینی: حضرت‌عالی در مراسم افتتاحیه فاضلاب شهری سیرجان گفتید: پروژه‌های بزرگی همچون فاضلاب شهری سیرجان و… که شرکت گل‌گهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده، بسیار ارزشمند است و لازم است سایر شرکت‌های استان، این اقدامات ارزنده را الگوی خود قرار دهند.

جناب آقای فداکار! ریاست‌جمهور محترم نیز در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه فاضلاب سیرجان با سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر، گفت: کاری که شرکت‌های پیشران و فعال در استان کرمان در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهند، ارزنده و ماندگار است و لازم است از اقدامات و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها، به ویژه در حوزه انرژی و فاضلاب شهری تقدیر کنم.

جناب استاندار مردمی کرمان! در زرند نیز به همت شرکت آبفای استان و حمایت مالی شرکت فولاد زرند ایرانیان (زیسکو)، قرار است برای تحقق اهدافی که برای فاضلاب سیرجان برشمردید، فاضلاب شهری زرند اجرایی شود.

جناب استاندار عزیز! شبکه آب شرب زرند متشکل از لوله‌های آزبستی است که جدا از شبهات در بحث سرطان‌زا بودن استفاده از این نوع لوله‌ها که چندین دهه است که خط تولید لوله آزبستی تعطیل شده است، طول این لوله‌ها ۶ متر است و این یعنی اینکه شبکه آب شرب زرند از بند و بست بی‌شماری شاید بیشتر از تارهای مویی که شما در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی سفید کرده‌اند، تشکیل شده است که به علت فرسودگی، میلیون‌ها لیتر آب شرب در لایه‌ی زیرین سطح زرند به واسطه این بند و بست‌های در فواصل ۶ متری در حال هدر رفتن است. قرار بود از محل درآمد فاضلاب زرند این شبکه بازسازی و اصلاح شود و تا شاید کمتر شاهد فریاد العتش از شهر زرند در فصول گرم سال باشیم.

جناب آقای محمد مهدی فداکار! تمام ارگان‌ها مجوزهای لازم برای ادامه کار راه‌اندازی شبکه فاضلاب از جمله ساخت تصفیه‌خانه را داده‌اند، اما ظاهرا به دلایلی که تنها توجیه کنند نماینده دولت در زرند است، این طرح ملی تعطیل و نزدیک به ۶۰۰ نفر از پرسنل این طرح هم بیکار شده‌اند.

علتش هر چه باشد، ظاهراً به نظر می‌رسد الفبای خدمت در زرند و سیرجان متفاوت است، چرا که یک پروژه با کارکردی کاملاً مشابه در دو شهرستان انجام می‌شود؛ در سیرجان افتتاح و مورد افتخار مدیران استان و کشور است و همان پروژه در زرند با اینکه بارها تاکید بر راه‌اندازی آن از طرف مرکز استان بوده است، تعطیل و به حال اغما می‌رود! بد نیست برای خدمت هرچه بیشتر به مردم این دیار، به اصل این اغمای ابهام‌انگیز ورود کنید…

انتهای پیام/