آخرین جزئیات از پیگیری عامل وقوع سیل در کوهبنان

به مناسبت هفته قوه قضائیه، نشست ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان با جوانان، در محل سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.

صدای زرند – احسان محمدی کوهبنانی: در این نشست که با حضور، قاضی شعبه دوم دادگستری، ریاست اداره ورزش و جوانان و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کوهبنان، و جمعی از جوانان در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان برگزار شد، محمد مهدی میرزایی عبدالیوسفی، به سئوالات شرکت کنندگان در جلسه، پاسخ داد.

محمد مهدی میرزایی عبدالیوسفی ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: انتقاد سازنده بسیار مفید و اثر گزار خواهد بود اما انتقادی که باعث تخریب است نشانه بی اخلاقی است.

ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان در پاسخ به سوال جوانان پیرامون سیل اخیر کوهبنان گفت: در خصوص سیل اخیر، در همان شب وقوع حادثه ، جلسه ستاد بحران، باحضور مسئولین شهرستان و مرکز استان ، تشکیل شد و روز بعد از وقوع سیل نیز نماینده دادگستری در محل حضور داشت.

وی بیان نمود: اینجانب ،در معیت فرمانده محترم سپاه شهرستان بصورت میدانی ،از تمامی منازل آسیب دیده ، بازدید نمودیم و خسارت مورد بررسی قرار گرفت. با توجه با اینکه دستگاه قضایی همیشه ملجاء و پناهگاه مردم در وقوع مشکلات ،میباشد،زیان دیدگان مورد ارشاد و تفقد قرار گرفتند.

وی افزود: منازل و اموالی که به آنها خسارت وارد شده با راهنمایی مالکان آنها ،ضمن اخذ نظریه کارشناسی در خصوص آنها تامین دلیل صورت گرفته است ولیکن نامبردگان تا کنون دادخواستی مبنی بر مطالبه خسارت ،به دادگاه ارائه ننموده اند.

میرزایی عبدالیوسفی تصریح کرد: اصل بر این است که در زمان وقوع حوادث طبیعی و ایجاد خسارت ،نمیتوان کسی را بعنوان مقصر و مسئول شناخت، مگر اینکه عامل انسانی ،باعث وقوع خسارت و یا تشدید خسارت ،شده باشد.

ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان، در پاسخ به سئوال دیگر جوانان اظهار نمود: نظریه کارشناس ،در صورتی مورد قبول مقام قضایی است، که با واقعیت مورد کارشناسی ،منطبق باشد.

ریاست دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: اینکه علت حادثه ی وقوع سیل، جابجائی سیل بند بوده، یا عامل دیگری موثر در موضوع باشد، نیازمند اظهار نظر کارشناسان میباشد.

میرزایی عبدالیوسفی در ادامه، تصریح کرد: سازمان بازرسی استان کرمان در حال رسیدگی به موضوع میباشد و به زودی گزارش آنها به ما ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام خالداری عضو شورای شهر کوهبنان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: انتقاد باید از روی علم و تحقیق باشد و تخریب نباشد در مسایلی که پیرامون سیل کوهبنان اتفاق افتاد صحبت های مختلفی شد که افرادی مسائلی را بیان کردند که به دور از حقیقت بود و خواهشمند هستیم افرادی که دلسوز شهر هستند در جلسات حضوری صحبت ها و پیشنهادات خود را مطرح نمایند.

همچنین در این جلسه پیرامون مشکلات ایجاد شده توسط سیل اخیر، ورزش بانوان، احداث پیست دوچرخه سواری بانوان و… که توسط جوانان مطرح شد بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/