اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی برای عید قربان فعال شد

با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان 2 اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح شهرستان آماده خدمت رسانی به صورت رایگان به عموم مردم هستند.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی زرند؛ “حسن لطفعلی پور” رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در این رابطه اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان همچون سنوات گذشته به ‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت ‌عمومی آماده ارائه خدمات بهداشتی به عموم مردم می باشد.

وی افزود: اکیپ‎های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌ دام، شبکه دامپزشکی و سطح شهرستان(میدان فرمانداری)دراین روز فعال می باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکید کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌ دهنده کریمه کنگو، تب مالت، سل، هاری،سیاه ‌زخم و همچنین درراستای ارتقاء بهداشت عمومی، توصیه می گردد، از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز نمایند.

وی با بیان این موضوع که ذبح دام در کشتارگاه از لحاظ معاینات پیش از ذبح و تشخیص بسیاری از بیماری ها و حذف آن اهمیت ویژه ای درسلامت جامعه دارد، تاکید می گردد: جهت حفظ بهداشت عمومی، شهروندان بایستی دام خود را در کشتار گاه دام ذبح نموده و در صورت تمایل به ذبح دام در منزل بایستی ذبح بر روی سطوح قابل شست و شو انجام گرفته و نکات بهداشت فردی و مسائل زیست محیطی را در هنگام ذبح رعایت نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تصریح کرد: نگهداری گوشت پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخجال می تواند کمک شایانی به حذف عوامل بیماری زا بویژه ویروس عامل تب کریمه کنگو نماید .

وی در پایان اعلام کرد: شماره تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۸ شبکه دامپزشکی آماده پاسخ گویی و دریافت گزارشات مردمی می باشد.

انتهای پیام/