همزمان با هفته جهاد کشاورزی جشنواره زردآلو در زرند برگزار شد / برداشت زردآلو از۱۴۰ هکتار از باغات زرند

محمد ایزدی معاون فرمانداری زرند در حاشیه این مراسم گفت در راستای برگزاری برنامه جشنواره های شهرستان شاهد برگزاری جشنواره زرد آلوده روستای باب تنگل هستیم، وی هدف از برگزلری جشنواره را ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و برای مردم دانست و گفت: خوشبختانه مورد اسقبال قریب ۱۰ هزار نفر از شهروندان زرندی و شهرستانهای همجوار قرار گرفت.

به گزارش صدای زرند، آقای ایزدی با اشاره به توانمندی های کشاورزی و دامپروری شهرستان زرند اظهار داشت، برای توسعه بخش کشاورزی باید به سمت و سوی کشاورزی نوین و استفاده بهینه از آب برویم.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند در حاشیه این جشنواره سطح زیرکشت زردآلو درداین شهرستان را ۱۴۰ هکتار اعلام کرد و افزود تولید این محصول امسال نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

وی زنات برداشت این میوه ارزشمند را از ابتدای خرداد ماه تا اواسط تیر ماه اعلام کرد گفت در طول این مدت پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ تن زردآلو از باغات این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی عمده ارقام را محلی، اصفهانی و شمس عنوان کرد که قابلیت تازه خوری و خشکباری را دارد.

محمدی یاد اور شد بخشی از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری مصرف و بخش دیگری هم به صورت فرآوری شده عرضه می شود.

به گفته وی در زمان برداشت بالغ بر ۳ هزار نفر روز به طور مستقیم در زمینه تولید و فرآوری زردآلو فعالیت می کنند.

ایرج علیزاده دهیار روستای باب تنگل هم با بیان اینکه به شکرانه افزایش برداشت زردآلو با همکاری مسئولین، بسیج سازندگی، فرمانداری، بخشداری، در فصل برداشت زردآلو در روستای باب تنگل، کشاورزان این منطقه به شکرانه برداشت خوب، جشنواره زردآلو را برگزار کردند.

وی از اقدام ارزشمند بسیج سازندگی در زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی به محل جشنواره قدردانی کرد و از مسئولین استانی و شهرستانی خواست با توجه به اینکه چند سالی هست در روستای باب تنگل جشنواره زردآلو برگزار می‌شود و هرسال نسبت به سال قبل استقبال مردم بیشتر می‌شود و خوشبختانه قریب ۱۰ هزار نفر از این جشنواره استقبال کردند.

برضرورت فراهم نمودن زیرساخت‌ها برای ایجاد منطقه گردشگری آبشار این روستا شد.

وی گفت بسیار خرسندیم که این جشنواره برکات فراوانی داشت مهمترین آن این است که مردم بدون واسطه دلالان میوه ارگانیک و با کیفیت این روستا را کشاورزان بطور مستقیم و با قیمت بسیار مناسب خریداری کردند و هم کشاورزان منطقه راضی بودند و هم مردم و در واقع دست دلالان کوتاه کردند

آقای نصرالله علیزاده یکی از کشاورز روستای باب تنگل هم گفت امسال خدارو شکر محصول بسیار خوبی برداشت کردیم و روستای باب تنگل را به زردآلوی با کیفیتش می‌شناسند وی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره قدردانی کرد و افزود درراین جشنواره ما بخش زیادی از دسترنج یکساله خود را بدون واسطه و با قیمت منصفانه به میهمانان جشنواره به فروش رساندیم.

این کشاورز علت افزایش چند برابری محصول خود را استفاده از توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت با توجه به توصیه های کارشناسان مرغوبترین و با کیفیت ترین زردآلو و قیصی را از باغات برداشت کردم.

مسعود عربندوی یکی دیگر از اهالی منطقه گفت به اتفاق خانواده اومدیم در جشنواره که قیصی این منطقه در واقع طعم دلچسبی داره یه مقدار هم گرفتیم برا سوغاتی برای همسایگان و دوستات ببریم.

برپایی نمایشگاه عرضه مسقیم زردآلو، فرآورده‌های جانبی محصولات تابستانه و صنایع دستی، تولیدات خانگی و… به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و طنز و آموزشی از برنامه های این جشنواره بود.

انتهای پیام/