نماینده زرند و کوهبنان

مشکلات کشاورزان زرند تبدیل به بحران شده است

عفت شریعتی در دیدار با سرپرست جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه شهرستان های زرند و کوهبنان چند سالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که متاسفانه این مشکلات به بحران تبدیل شده و کشاورزان زرندی وضعیت مناسبی ندارند.

به گزارش صدای زرند، وی ادامه داد: کشاورزان منطقه در حال حاضر برای ادامه فعالیت های کشاورزی نیاز به تسهیلات کم بهره دارند تا بتوانند به این صنعت استراتژیک و مهم ادامه دهند که از شما تقاضا داریم در راستای محقق شدن این پیشنهاد اقدامات لازم را مبذول فرمائید.

در این دیدار پوررنجبر رئیس اطاق اصناف کشاورزی بیان داشت: سرمازدگی سه سال متوالی باعث ورشکستگی کشاورزان پسته کار زرندی شده است و خسارت ۸۵۰۰ میلیارد تومانی زندگی ۱۵۰۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی که اکثراً از خیرین بوده اند و در زمان جنگ بخشی از پشتیبانی جبهه را به عهده داشته اند را مستأصل نموده است.

وی ادامه داد : متاسفانه در سال جاری هم متاسفانه ۱۲ هزار هکتار از باغات صد در صد خسارت سرمازدگی دیده اند که با توجه به وضعیت بحرانی بخش کشاورزی به دلیل سرمازدگی سه سال و نظر باینکه ۳۸ درصد اشتغال شهرستان در این بخش می باشد نیازمند امهال وام‌های کشاورزی در تمام بانکهای کشاورزی شهرستان و اعطا تسهیلات با بهره کم به کشاورزان پرداخت هستیم.

دکتر آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر از حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان و همراهان گفت : کشاورزی یکی از با برکت ترین شغل هاست و حمایت از این قشر زحمت کش وظیفه همه ماست که مطمئنا برای حل مشکل کشاورزان منطقه زرند و کوهبنان از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد و در مورد اعطای وام به کشاورزان عزیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/