مدیریت زرند، ۵۹ درصد غیربومی

با یک بررسی و محاسبه کلی آنچه استخراج می‌شود این است که حدود ۵۹ درصد از مدیران شهرستان زرند غیربومی هستند؛ موضوعی که نکاتی را به همراه دارد که خواستم به گوشه‌ای از آن‌ها بپردازم.

صدای زرند – جواد زمانی: در بررسی که انجام دادم از ۳۹ اداره و نهاد در شهرستان زرند، مدیریت ارشد ۲۳ مورد از این نهادها با یک فرد غیربومی است و این عدد حدود ۵۹ درصد از کل را شامل می‌شود. این موضوع نکات ذیل را به همراه دارد:

۱- اینکه در چند سال آینده زرند به کجا می‌رسد – جایگاهی بهتر یا بدتر از اکنون – باید ۵۹ درصد آن را به مدیریت غیربومی آن مربوط دانست که امیدوارم با این ترکیب، پیشرفت زرند را شاهد باشیم و دعای خیر ما پشت این مهمانان باشد.

۲- تعصب به شغل و شهر یکی از شاخص‌های مهم در موفقیت یک مدیر است. مدیران غیربومی هرچقدر هم خود را بومی قلمداد کنند این یک واقعیت است که آنگونه که باید عِرق به زرند نخواهند داشت و دورادور دل در گروه شهر خود دارند و این موضوع تعصب آن‌ها را آنگونه که باید در مسیر توسعه شهرستان زرند فعال نخواهد کرد؛ هرچند زرند تاکنون از تعصب مدیران بومی هم آنگونه که باید و قابل قبول بسیاری از شهروندان باشد، بهره‌ای نبرده است.

۳- یکی از نتایج عدم تعصب واقعی مدیران غیربومی، عدم توجه جدی به مسائل استخدامی در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی شهرستان می‌باشد که نتیجه آن را می‌توان در استخدام نیروگاه برق مهتاب کویر دید.

۴- در این میان حرف «سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار غیربومی زرند» در ابتدای ورودش به شهرستان زرند برایم جالب بود و هیچ وقت فراموشم نمی‌شود! او گفته بود «با هدف کادرسازی در نیروهای جوان زرندی، پا به میدان مدیریت اجرایی زرند گذاشته است»؛ اینکه هنوز اثری از کادرسازی از این مدیر ندیده‌ایم به کنار، اما اینکه یک فرد غیربومی این حرف را بزند و آن را یکی از اهداف خود قلمداد کند، باید گفت احتمالاً در ادوار مختلف گذشته، مدیران بومی و غیربومی شهرستان زرند آنگونه که باید به جوانان این شهرستان میدان نداده‌اند و شاید اکنون از نبود نیروی مناسب است که حدود ۶۰ درصد مدیران این شهرستان را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند! [واقعاً چه کرده‌اید با زرند؟]

۵- در پایان اشاره به این نکته هم مهم است که از نگاه این قلم وجود مدیران غیربومی در بخش‌های قضایی، انتظامی و امنیتی یک شهرستان می‌تواند از بسیاری جهات مفید باشد… اما با حذف این نهادها از محاسبات خودم، درصد مدیران غیربومی چندان کاهش نمی‌یابد و عدد محاسبه شده به حدود ۵۶ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/