در جلسه اتحادیه همگن زرند مطرح شد

قول مساعد فرماندار برای تامین بنزین عشایر

جلسه بررسی مشکلات اتحادیه همگن (شیلات، مرغداران، دامپروری، گلخانه داران و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی) به ریاست سید رضا حسینی نژاد فرماندار و با حضور عبدالقائم ترابی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، رئیس تعاون روستایی، رئیس جهاد کشاورزی و اعضای اتحادیه همگن در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش صدای زرند، در ابتدای این جلسه برخی از اعضای اتحادیه همگن مسائل و مشکلات مربوط به گروه کاری مربوط به خود را مطرح کردند که میتوان از این مسائل به موارد زیر اشاره کرد:

مشکلات مربوط به: جوجه ریزی و تامین جوجه یک روزه، سامانه بازارگاه برای تامین نهاده های دام و طیور، جاده و مسائل بهداشتی عشایر، بنزین عشایر مخصوصا در فصل کوچ، گاز و راه منطقه عشایر نشین چاه غلامعلی، محل فروش محصولات عشایری، تکثیر ماهی تیلاپیا و قزل آلا که در این جلسه مطرح شدند.

در ادامه فرماندار زرند با اشاره به حمایت دولت و فرمانداری از اصناف و اتحادیه های زیرمجموعه ی آن، اتحادیه همگن را جزو اتحادیه های بسیار مهم و تاثیر گذار دانست که در برهه های مختلف زمانی، کارایی خود را نشان داده است. سید رضا حسینی نژاد افزود: تلاش فرمانداری زرند، رفع مشکلات ذکر شده در این جلسه است و برخی مشکلات در حال حل شدن هستند، مثل مشکل راه و گاز منطقه عشایری چاه غلامعلی و برخی مشکلات هم پیگیری فرمانداری را در پی دارند مثل مشکل مطرح شده شیلات که اکثر مجوز های آن گرفته شده است. فرماندار زرند در خصوص مساله بنزین عشایر هم قول مساعد همکاری در جهت رفع مشکل را داد.

لازم به ذکر است که اولین اتاق اصناف کشاورزی استان کرمان در شهرستان زرند با تشکیل ۲ اتحادیه به نام های: اتحادیه زراعت و باغبانی و اتحادیه همگن(متشکل از شیلات، مرغداری، دامپروری،گلخانه داران و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی) شروع به کار کرد. در حال حاضر شیلات که زیرمجوعه ی اتحادیه همگن است، با تولید ۷۰ تن ماهی سرد آبی و گرم آبی در حال خدمت رسانی است و شرکت تعاونی مرغداران که آن هم جزو اتحادیه همگن است، با برنامه ریزی مدون باعث شد که کمبود مرغ در هفته های گذشته در شهرستان زرند کمتر به چشم بیاید.

انتهای پیام/