به دنبال مرگ خودخواسته چند شهروند زراوندی

روند نگران کننده‌ی افزایش قاتلان مقتول شده‌ در زرند

خودکشی یا قتل خود، نوعی قتل نفس است که در آن "قاتل، خودِ مقتول است" و متاسفانه روند تعداد این اقدام ناپسند، بر اساس آمار غیررسمی، در شهرستان زرند نگران‌کننده است.

به گزارش صدای زرند، چند روز قبل در یکی از گروه‌های تلگرامی منتسب به زرند، یکی از کاربران نوشت: واقعیت داره این چند وقت چندین مورد خودکشی در زرند داشتیم؟ یکی در جواب گفت: همین هفته گذشته “؟؟؟” تا فقط مرد جوان! و در پایان این مکالمه تلگرامی فردی نوشت: صدای زرند حوادث رفسنجان و سیرجان و….. پوشش میده و اظهار نظر می‌کنه ولی در این مورد سکوت کرده! “این کاربر شاید نمی‌داند رسانه‌ای کردن مسائل خودکشی نه‌تنها مفید، بلکه اثرات نامطبوعی دارد. اما اینبار فقط می‌خواهیم از مسئولین در باب کم‌کاری یک سوال کنیم که مجبور شدیم دست به قلم شویم…”

چند روز پیش هم یکی از از کاربران شناخته شده‌ی صدای زرند در تماسی با مدیر مسئول این پایگاه اطلاع‌رسانی خبر داد در دو منطقه شهرستان زرند “؟؟؟” مورد خودکشی وجود داشته که متاسفانه “؟؟؟” مورد از آن‌ها منجر به مرگ شده است.

این معلم زرندی در ادامه از نگرانی از وجود خودکشی و ترس این اقدام مذموم در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها گفت.

سکوت مراجع ذیصلاح در مورد خودکشی‌ها هرچند شاید براساس سیاست مقابله با این اقدام درست باشد، اما عدم انجام اقدام‌های فرهنگی و اجتماعی مناسب برای بهبود این شرایط، جای سوال دارد.

هرچند آمار خودکشی‌ها و موارد منجر به مرگ از منابع موثق در دست نیست، اما بر اساس ضرب‌المثل “تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها”، بنظر می‌رسد آمار زیاد و نگران‌کننده است و متولیان امر باید در این مورد حساسیت مضاعفی از خود نشان دهند و نسبت به این ناهنجاری اجتماعی خود را بیش‌تر مسئول بدانند و چاره‌ای بیندیشند!

ما هم به عنوان رسانه به هیچ وجه دوست نداریم آماری در این رابطه منتشر نماییم؛ اما قطعاً نمی‌توانیم منفعل بودن مسئولین امر در این رابطه را نادیده بگیریم و از کنارش بگذریم!

لطفاً فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی در شهرستان و خانم نماینده به عنوان زبان گویایی شهروندان شهرستان زرند در مهم‌ترین نهاد قانون‌گذاری کشور بگویند چه اقدامی برای مقابله با این رفتار نامقبول اجتماعی داشته‌اید؟ دوره‌ی آموزشی، کارگاهی امیدآفرین، برنامه‌ای شاد و مفرح! چه کردید؟؟ وای بر شما که اگر جواب “هیچ” یا در حد “هیچ” باشد…

در این یادداشت به جایی علامت سئوال(؟؟؟) قاعدتا باید “عدد” باشد ولی با توجه به سیاست رسانه‌ای و مضافا نداشتن آمار رسمی و دقیق این عداد حذف شده است

انتهای پیام/