نبود مربی، مشکل مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان گفت: در سفر رهبری، مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان احداث شد؛ اما به دلیل نداشتن مربی، فعالیت رضایت بخشی ندارد.

صدای زرند – نامجو کوهبنانی: جلسه شورای پیشرفت نهاد آبادانی و پیشرفت کوهبنان در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار شد

وی ابراز داشت: شورای پیشرفت کوهبنان متشکل از پنج کمیته سلامت و بهداشت ، اشتغال و کار آفرینی، ورزش و جوانان ، بانوان و امور خانواده ، عمرانی و سازندگی است.

مسئول نهاد آبادانی و‌ پیشرفت کوهبنان افزود: برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر شورای پیشرفت کوهبنان از ظرفیت گروه های جهادی ، خیریه ها ، پیشکسوتان دوران دفاع بهره می برد.

وی ابراز داشت: در جلسه ای که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان ، مدیر عامل بنیاد علوی ، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان برگزار شد برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی ۱۶ مصوبه داشتیم که برخی از مصوبات اجرایی شده و سایر مصوبات هم در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد:در راستای پرداخت هزینه های برگزاری کلاس های کنکور ، تامین هزینه های اردویی مرقد سردار دلها ، برگزاری دو مرحله سفر زیاررتی مشهد مقدس ، توزیع چادر در بین مدارس دخترانه شهرستان ، احداث پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس، مفروش کردن دو نمازخانه مدارس گام هایی برداشته شده است.

در ادامه رضا بختیاری گفت : بنیاد علوی بازوی محرومیت زدایی در بنیاد مستضعفان است که در راستای رفع محرومیت و پیشرفت مناطق محروم به فرمان مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

وی ابراز داشت: افراد دردمند شهر کوهبنان دور هم جمع شده اند تا در شورای پیشرفت در راستای خدمت رسانی سریعتر و فراگیر گام بر دارند.

راهبر جنوب شرق بنیاد علوی افزود : در بخش بهداشت و درمان ، سلامت ، عمران و….. بر اساس مدل توسعه اقدام می شود لذا ما در صدد یک الگو و مدلی مناسب برای خدمت رسانی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم با گروه های جهادی همکاری نماییم مشکلات و نیازهای شهرستان کوهبنان را بررسی کنیم تا خدمت رسانی مطلوب تر باشد.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد رضا غیاثی گفت: تلاش ما در راستای کار فرهنگی جذب جوانان به مساجد است که با برگزاری مسابقات واهدای جوایز در این راستا فعالیت خود را شروع کردیم قصد داریم در فصل تابستان کلاس آموزش زبان برگزار کنیم که نیاز به همکاری مادی و معنوی نهاد آبادانی و‌ پیشرفت داریم.

در ادامه عصمت مجیدی گفت: توجه به سلامت جامعه کوهبنان ضروری است در راستای راه اندازی ورزش با وسایل خاص و ویژه نیاز به مساعدت مالی بنیاد علوی داریم.

سید مجتبی هاشمی مشاور فرماندار کوهبنان گفت: بحث تکمیل جاده کوهبنان به زرند ، فعال کردن معادن و جلوگیری از خام فروشی ، رفع مشکل آب شرب دهستان خرمدشت از جمله مواردی است که بایستی در دستور کار نهاد آبادانی و‌ پیشرفت قرار گیرد.

حسن نوری به نمایندگی از کشاورزان و دامداران کوهبنان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کاشت گیاهان دارویی در کوهبنان به صرفه هست چون هم نیاز به آب کمی دارد و هم درآمد زایی بالایی دارد.

وی ابراز داشت: در مزارع کاشت گیاهان دارویی ۳۰ نفر مشفول بودند که بدلیل عدم حمایت مسئولین کارم را رها کردم و کارگران بیکار شدند.

نوری ادامه داد: طی چند سال گذشته با داشتن پنج مجوز مزارع پرورش شترمرغ ، دامداری سبک و سنگین و کشاورزی ام را تعطیل کردم چون حمایتی از تولید کننده انجام نمی شود.

در ادامه معین باقری گفت: با فعالیت معادن در دهه چهل زغالسنگ نیاز به نیروی کار داشت لذا مشاغل محلی رها شد و امروز زغالسنگ پاسخ گوی اشتغال نیست و مشاغل قدیم کوهبنان به فراموشی سپرده شده است.

وی تاکید کرد: نمودار ازدواج و فرزندآوری با اشتغال رشد پیدا می کند لذا همگان باید در راستای راه اندازی کارگاه های کوچک اقدام کنند تا هر خانه در کوهبنان به یک کارگاه کوچک تولیدی مبدل شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان افزود: به برکت سفر با برکت مقام معظم رهبری مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان احداث گردید و کارگاه های فنی و حرفه ای کوهبنان مجهز شدند اما به دلیل نداشتن مربی فعالیت رضایت بخشی ندارند و جوانان کوهبنانی از آموزش های لازم عقب ماندند که برای فعالیت بیشتر نیاز به حمایت بنیاد علوی است.

وی ادامه داد: برای شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان کوهبنان نیاز به مرکز رشد دارد چون این خطه در گذشته نخبگان فراوانی در درون خود پرورش داده است.

باقری ابراز داشت: روستاها در گذشته نه چندان دور پیله ورانی دوره گرد داشت که محصولات و تولیدات روستائیان را خریداری می کردند ولی چون در حال حاضر این شغل منسوخ شده روستائیان کمتر کار تولید انجام می دهند.

انتهای پیام/

*عکس: باشگاه خبرنگاران جوان